Skip to content

יחימוביץ׳: לקחת צינור כיבוי ולשטוף את השבוע האחרון

יו"ר מפלגת העבודה הודיעה היום כי אינה מתכוונת לעסוק באירועי השבוע האחרון: "אני מתחייבת להחזיר למרכז הדיון סדר יום אידיאולוגי והיריב הפוליטי היחיד שלי הוא בנימין נתניהו. החלטתי שאני עוזבת מאחורי את כל ההתגוששות הזו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התחושה המרכזית בציבור היא שצריך לקחת צינור כיבוי אש ובזרם חדש לשטוף את האירועים הפוליטיים של השבוע האחרון", כך אמרה הבוקר יו״ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ׳, באירוע שבתרבות בירושלים. "אני מתחייבת להחזיר למרכז הדיון סדר יום אידיאולוגי והיריב הפוליטי היחיד שלי הוא בנימין נתניהו. מי שמבקש להכריע צריך להצביע עבודה או ליכוד".

יחימוביץ' הדגישה כי אין בכוונתה לפגוע במפלגות בגוש המרכז: "כמי שמאוד מאמינה בפוליטיקה כמכשיר למימוש השקפת עולם, חווינו שיאים חדשים שבהם כל אחד עושה שופינג בין מפלגות, אנשים מוכרים את מרכולתם והקשר בין המכשיר הפוליטי להשקפת עולם נשכח מהלב. אני משוכנעת שכולנו רוצים לשכוח כמה שיותר מהר את האירועים הלא נעימים האלה, בלשון המעטה, ולעבור לדיון עמוק על סדר יום.

לא מתכוונת להילחם במפלגות בגוש המרכז. יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
לא מתכוונת להילחם במפלגות בגוש המרכז. יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

"החלטתי שאני עוזבת מאחורי את כל ההתגוששות הזו. אין לי עניין עכשיו לפגוע באיזושהי מפלגה ממפלגות הגוש. יש לי רק יריב אחד וליריב הזה קוראים בנימין נתניהו, כמי שמייצג סדר יום קפיטליסטי מאוד קיצוני, שמפרק את החברה הישראלית ומפקיר את אזרחיה לחיים של הישרדות ודלות. מי שרוצה להחליף את שלטון נתניהו צריך להצביע למפלגת העבודה".

יחימוביץ' אמרה כי בראשית השבוע הציגה מפלגת העבודה את תכניתה לכלכלה הוגנת, המשרטטת באופן עמוק, אחראי ועם מקורות תקציביים תכנית מפורטת לחזרה לחיים הגונים וראויים למדינת ישראל. התוכנית מציגה שלב אחרי שלב כיצד יגדל הנטו של המשפחה הישראלית. זה ייעשה באמצעות החזרת שירותי הבסיס לאזרח, הקלת נטל המיסים העקיפים מהעניים וממעמד הביניים ויצירת מערכת מיסוי שתגבה מהמאיון העליון של החברות מיסים דומים לאלה שנגבים מהעסקים הקטנים והבינוניים הנאנקים תחת העול.

"השבוע האחרון מדגיש את חוסר הצדק וחוסר ההיגיון של מדיניות נתניהו", אומרת יחימוביץ'. "מצד אחד – האחיות, שכורעות תחת העומס והנטל ומתמודדות עם מערכת בריאות מיובשת, נתקלות בכתף קרה ובסירוב לקיים איתן מו"מ על שכר הוגן ועל תקנים ודוח העוני מגלה ש-65 אחוז מהעניים הם אנשים עובדים. מצד אחר –  התפרעות וחגיגת שכר מקוממת על חשבון החוסכים והפנסיונרים כשיו"ר החברה לישראל והמנכ"ל שלה מבקשים לעצמם חבילת אופציות של 50 מיליון שקלים – חבילה מטורללת לגמרי, וכולה על חשבון אוצרות הטבע של ים המלח ועל חשבון החוסכים והפנסיונרים.

"זו הדוגמה החיה למדיניות נתניהו בשיאה ולא אתן בשום פנים ואופן לקבור את הדיון הזה תחת סיסמאות וספינים. נתניהו היה מעדיף כמובן שנתעסק כל היום ב-E1 תוך שהוא גורם נזק כבד למעמדה של ישראל בעולם, אבל אנחנו לא נניח לו ונדבק בסדר היום לאומי שהוא רחב ושיש בו אחריות אדירה וכוללת לכל משפחה ואדם בישראל.

"זה לא סוד שהצעתי ללבני לחבור אלי", אמרה יו״ר העבודה. "עשיתי זאת על פני חצי שנה שוב ושוב. סברתי שדווקא העובדה שסדר היום הכלכלי-חברתי הוא כה מובהק, הדבר הנכון והנקי ביותר יהיה לתת חלקים גדולים של הטיפול בסדר היום המדיני, תוך שמירה מחודדת על סדר היום של העבודה".

1 Comment

  1. נמרוד נוי
    8 בדצמבר 2012 @ 20:22

    חשוב לי מאוד להדגיש כאן כי התייחסות לפוליטיקה כמכשיר למימוש השקפת עולם הוא ניסוח רע באשר לתפקידה. הפוליטיקה היא יישות אוטונומית אשר לה תפקיד מאוד חשוב בקונספט הדמוקרטי, והתייחסות אליה ככזו כרוכה בפיחות מעמדה ובפגיעה בתפקידה. כתוצאה מראיה שכזו למעשה אין מתקיימים חיים פוליטיים של ממש בישראל. חמור מכך, הפוליטיקאים הלאימו אותה והמדינה בלעה אותה אל בין קרביה החמים. בנוסף, חשוב שנפנים עמוק אל תוכנו שעיסוק היתר בהשקפת עולם או, אם תרצו, בערכים ובאידאולוגיה אינו מביא גאולה לעולם, והסתכלות דוגמטית שכזו על המציאות והחיים סופה לייצר הפסדים למדינה ולחברה בה. ככה זה פועל והגיע העת שנעבור מחברה של ילדים לחברה של בוגרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן