Skip to content

עובדי פניציה ופרי גליל מפגינים עם החדשות המקומיות

עובדי החדשות המקומיות זוכים הבוקר להבעת הזדהות מרגשת של עובדי מפעלי פרי גליל ופניציה בצפון ושל נציגי מסל"ן (מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית בנגב) ואחרים בהפגנות שמתקיימות בחמישה מוקדים בארץ. החקיקה שתאפשר את המשך שידורי החדשות מתמהמהת ובסוף החודש עלולים לסגור להם את השאלטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהפגנה שמתקיימת היום (ראשון) בשעה תשע בבוקר, בו זמנית, ליד מערכות החדשות המקומיות בתל אביב, בירושלים, בבאר שבע, בחיפה ובצפון (צומת רסקו), ימחו העובדים על אי העברת הכספים לחדשות המקומיות לצורך המשך הפעלתן ונגד פיטוריהם שיכנסו לתוקף בסוף החודש כתוצאה מכך. "אל תסתמו לנו את הפה של הפריפריה", קוראים העובדים, "בלעדינו, קול הפריפריה, שכמעט ולא מושמע בכל התקשורת מרכזיים, יושתק".

עובדי המפעלים שהיו מאוימים בפיטורים, פרי גליל ופניציה יצטרפו להגנת עובדי הצפון והעמקים ואילו להפגנה בדרום יצטרפו סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון, רפתני הדרום, תיאטרון באר שבע, סינפוייטה באר שבע ונציג מסל"ן.

הפגנת תמיכה בקרית שמונה בחדשות המקומיות (צילום: יורי סקבירסקי)
הפגנת תמיכה בקרית שמונה בחדשות המקומיות (צילום: יורי סקבירסקי)

הפגנות העובדים הן הקרב המאסף שכולל מאבק נגד הממשלה ותביעה להעברה מיידית של התקציבים החיוניים להמשך פעילותם. במקביל, פנו העובדים להנהלת החדשות המקומיות וביקשו ממנה לעצור את הוצאת מכתבי הפיטורים עד לקבלת התקציב להמשך הפעלת החדשות המקומיות.

התחילה בחדשות המקומיות. חיימוביץ'
התחילה בחדשות המקומיות ונרתמה להצלתן. חיימוביץ'

למאבק הצטרפו גם מיקי חיימוביץ', אלי אילדיס, דני קושמרו ואושרת קוטלר אשר החלו את דרכם המקצועית בחדשות המקומיות. הארבעה הצטלמו לקליפ בו קראו "אסור לסגור את החדשות המקומיות".

בשבוע שעבר הייתה אמורה להתכנס ועדת שרים בה היה אמור להיות נדון תקציב החדשות המקומיות לשנת 2013,אך מועד קיומה נדחה. למעשה, ועדת השרים לחקיקה אישרה עוד לפני חצי שנה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ ונחמן שי להמשך שידורי החדשות בכבלים בשנת 2013. בעקבות ערר שהגיש משרד האוצר המתנגד לתמיכת הממשלה בהצעת החוק , הגיש משרד התקשורת הצעת חוק חלופית להמשך מימון החדשות המקומיות בשנת 2013 בתקציב קטן בהרבה מהסכום הנוכחי בהיקף של  20 מיליון שקל: אישרורה של הצעת חוק זו הוא התנאי להמשך השידורים והדד ליין הוא ה-31 בדצמבר (חודש זה).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן