Skip to content

האלוף גדי אייזנקוט – סגן הרמטכ"ל הבא

שר הביטחון החליט לקבל את המלצת הרמטכ"ל ולאשר את המינוי. אייזנקוט יכנס לתפקיד במועד עליו יחליט גנץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, אהוד ברק, אישר היום (שני) את המינוי של  אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל. זו גם המלצתו של הרמטכ"ל, בני גנץ.  אייזנקוט יחל את תפקידו במועד עליו יחליט הרמטכ"ל. תהליך המינוי של סגן הרמטכ"ל עורר גל של שמועות והערכות בעקבות שורה של ראיונות שערך ברק למועמדים אפשריים לתפקיד.  

אלוף אייזנקוט שני מימין (צילום: דו"צ)
לא הבחירה הראשונה של ברק. אלוף גדי אייזנקוט, שני מימין (צילום: דו"צ)

שמו של אייזנקוט, ששירת כאלוף פיקוד הצפון בעת כהונתו של גבי אשכנזי, נקשר ב"פרשת הרפז", ונטען כי ידע על פרטי המסמך ולא דיווח על כך לשר הביטחון, למרות שהיה מקורב אליו. מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, התייחס לכך בטיוטת הדו"ח הכמעט סופי בפרשת בועז הרפז. עקב כך הורעו היחסים בין אייזנקוט לברק ושר הביטחון לא שש למנותו לתפקיד סגן הרמטכ"ל. אייזנקוט גם לא היה הבחירה הראשונה שלו.

יצוין כי אייזנקוט גבר במרוץ לתפקיד על שני אלופים אחרים שרואיינו על ידי ברק בשבועות האחרונים –  מפקד פיקוד הדרום, האלוף טל רוסו, ומפקד פיקוד מרכז לשעבר, האלוף  אבי מזרחי. הראיונות נערכו לאחר שהרמטכ"ל המליץ על אייזנקוט. נוצר מצב שכל בחירה אחרת הייתה עלולה להעכיר מאוד על היחסים בין גנץ לבין ברקעקב כך פנה דני עפרוני, הפרקליט הצבאי הראשי, ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לבדוק את כשירותו  של אייזנקוט לתפקיד. בספטמבר השנה הכשיר היועץ את המועמדות ובכך הוסרה אבן נגף מדרכו של אייזנקוט.

ביולי 2011 החליף האלוף דני נווה את אייזנקוט בתפקידו כאלוף פיקוד הצפון ומאז הוא ממתין למינוי הולם. במהלך תקופה זו הוביל אייזנקוט מספר פרויקטים מבצעיים מרכזיים בצבא, שעסקו בין היתר במוכנות הצבא למלחמה אזורית. בנוסף הוא עסק בעבודת המטה להקמת פיקוד העומק, שיהיה אחראי על המבצעים המיוחדים שמעבר לגבולות המדינה.

נחשב למקצוען ומתרחק מפוליטיקה כמו מאש. אייזנקוט בשטח (צילום: דו"צ)
נחשב למקצוען ומתרחק מפוליטיקה כמו מאש. אייזנקוט בשטח (צילום: דו"צ)

אייזנקוט נחשב למקצוען, איש ביצוע טוב, שמתרחק מהתעסקות בפוליטיקה כמו מאש, דבר שאולי יהווה חיסרון לקראת השלב הבא – תפקיד הרמטכ"ל. גם בימים שהיה בלשכת ראש הממשלה היה מוכר כמי שנמנע מלהתחכך עם אנשי הלשכה או עם פוליטיקאים מעבר לעשייה המקצועית הנדרשת למילוי תפקידו. בשיאה של פרשת הרפז הוצע לאייזנקוט תפקיד הרמטכ"ל, אך הוא דחה הצעה זאת מכל וכל.

האלוף אייזנקוט (52) החל את החל את שירותו בגולני ועבר בחטיבה את מרבית תפקידי הפיקוד  – מ"כ, מ"פ, מג"ד 13 ומח"ט, תפקיד בו כיהן ב 1997-8. ב-99' מונה לתפקיד מזכירו הצבאי של בנימין נתניהו, אז שר הביטחון וראש ממשלה. בשנים שלאחר מכן מילא שורת תפקידים, ביניהם מפקד עוצבת האש (2001-3), אוגדונר יהודה ושומרון (2003-5), ובאוקטובר 2006 מונה לאלוף פיקוד צפון.

 אייזנקוט, נשוי ואב לחמישה ילדים, בעל תואר ראשון בהיסטוריה כללית של אוניברסיטת תל אביב, בוגר תואר שני מאוניברסיטת חיפה והמכללה ללמודי צבא וביטחון בארה"ב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן