Skip to content

המשבר במצרים: ארמון הנשיא הוקף גדרות בטון

לקראת משאל העם ובצל חששות מפני חזרה למשטר צבאי, הצבא יגן על מוסדות המדינה מפני המפגינים. מורסי מורה לצבא להשגיח על הסדר הציבורי וביטל את העלאות המסים. מנהיגי האופוזיציה קראו לחידוש המחאות מחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
התנגשויות בקהיר
התנגשויות בקהיר

הנשיא המצרי מוחמד מורסי ניסה לשכך את המחאות באמצעות ביטול צו שהעניק לו סמכויות מפליגות, אך הוא מסרב לדחות את משאל העם על חוקה שנויה במחלוקת, שנועד ל-15 בחודש.

ה-BBC מדווח שמנהיגי האופוזיציה דחו את הצעד וקראו לחידוש המחאות מחר. ארגונים אסלאמיים הודיעו שיקיימו הפגנות נגד, צעד המעורר חשש מפני חידוש התנגשויות עקובות מדם ברחובות קהיר.

בצעד שנראה כוויתור נוסף, ביטל הנשיא העלאות מיסים גדולות על מגוון מוצרים כגון משקאות קלים, סיגריות ובירה. העיתון אל-אהרם מדווח שההחלטה פורסמה הבוקר בדף הפייסבוק של הנשיא. כתב ה-BBC  מדווח שלא ברור האם האופוזיציה מתכננת להחרים את משאל העם, אף שנדמה שזו משמעות דבריה. מנהיגיה טוענים שהליך ניסוח החוקה החדשה נשלט על ידי בעלי בריתו האסלאמיים של הנשיא מורסי, האחים המוסלמים ומפלגות הסלאפים.

אתמול, יום ראשון, הודיעה חזית ההצלה הלאומית שלא תכיר בטיוטת החוקה משום שהיא אינה מייצגת את העם המצרי: "אנו דוחים את משאל העם משום שהוא יוביל בוודאות למחלוקות ולהסתה נוספת", אמר הדובר, סמיח אשור.

אתמול התכנסו מאות מפגינים מחוץ לארמון הנשיאות למחות על משאל העם. הם קראו קריאות נגד האחים המוסלמים והניפו שלטים שעליהם נכתב בין היתר:  "מורסי, רסן את בריוניך," ו"העם דורש את נפילת המשטר."

"ההצבעה אמורה להתקיים ב-15 בחודש ואנחנו כאן משום שאנו אומרים לא, איש מאתנו אינו רוצה שכת תשלוט בנו," אמר אחד מהם. בינתיים הורה מורסי לצבא לקיים את הסדר הציבורי ולהגן על בנייני הממשלה עד פרסום תוצאות משאל העם.

החל מהיום הצבא מתבקש לתאם עם המשטרה את שמירת הביטחון וכן מותר לו לעצור אזרחים. הצבא הקיף את ארמון הנשיא, שהיה למוקד המחאה, בחומת בטון.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן