Skip to content

וינשטיין לברק: למה מונה סגן רמטכ"ל ערב בחירות?

אתמול בצהריים מונה האלוף גדי אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל. היועץ המשפטי תוהה מדוע הזדרז שר הביטחון לאשרר את המינוי ערב בחירות, בניגוד להנחיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, פנה אתמול בערב (שני) לשר הביטחון אהוד ברק וביקש הבהרות בנוגע למינויו של גדי אייזנקוט לסגן הרמטכ"ל. זאת, לנוכח הנחיה שהוציא וינשטיין בעבר, ולפיה יש להימנע ממינויים בכירים בתקופת בחירות. בלשכתו של היועץ המשפטי אמרו כי הופתעו לגלות את דבר המינוי מעל דפי העיתונות.

טקס המינוי של סגן הרמטכ"ל אתמול (צילום: דו"צ)
טקס המינוי של סגן הרמטכ"ל אתמול (צילום: דו"צ)

עוד נודע, כי היועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן-ארי, חיבר חוות דעת ברוח ההנחיה של וינשטיין והעביר אותה לשר הביטחון, אולם ברק החליט בכל זאת להמשיך בהליך המינוי.

חוות דעתו זו הסתמכה על פסיקת בג"ץ שקבעה את הנורמה בנוגע למינויים בתקופה של ערב בחירות: "ראוי הוא כי מינויים לתפקידים בשירות הציבורי לא יבוצעו בידי גורמי ממשל אלה, אלא ימתינו עד לכינון ממשל חדש, אלא מקום שיש באיוש תפקיד מסוים צורך חיוני של ממש, שאם לא ייענה, ייצור חלל העלול לפגוע באינטרס ציבורי חשוב". כך נכתב בפסיקת בית המשפט העליון.

מלשכתו של ברק נמסר לתקשורת, כי "מדובר במינוי חשוב וחיוני". מוקדם יותר הודיעה לשכתו של ברק ובמקביל – דובר צה"ל, על מינויו של אייזנקוט לתפקיד סגן הרמטכ"ל לאחר חודשים ארוכים שבהם הושהה המינוי ושר הביטחון ראיין שורת קצינים לתפקיד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן