Skip to content

חברת התעופה הרוסית קובן איירליינס – קרסה

החל מחצות הופסקו כל טיסותיה. החברה הפעילה טיסות בין העיר קרסנודר לתל אביב. החברה נקלעה למצב פיננסי קשה, וצימצום צי מטוסיה ב-50% מנע ממנה להפעיל תוכנית סתיו וחורף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס של חברת התעופה הרוסית קובאן. עוד קריסה. (צילום: מיכאל מלצר. http://www.youtube.com/user/mishazeltser1)
מטוס של חברת התעופה הרוסית קובאן. עוד קריסה (צילום: מיכאל מלצר. הקליקו על התמונה לערוץ היוטיוב של זלצר)

חברת התעופה הרוסית קובאן איירליינס (Kuban Airlines), הודיעה היום על הפסקת פעילותה לאחר שנקלעה למצב כלכלי קשה ועל אי יכולתה לעמוד בתקנות התעופה הפדרלית. החברה הפעילה טיסות בין העיר קרסנודר לתל אביב.

בשלב מסויים הפעילה החברה שישה מטוסים לא רוסיים, ששלושה מהם היו מטוסי איירבס A319. לפני זמן מה נאלצה החברה להחזירם לחברה המשכירה, מאחר ולא יכלה לעמוד בתשלומי השכירות, במועדים שנקבעו בחוזה החכירה ויצרה בכך פיגור תשלומים גבוה. במקביל גם הוציאה מהשירות את מטוסי היאק, בגלל יעילותם המסחרית הנמוכה.

רעש מטוסים

בינואר השנה אסרה רשות התעופה האזרחית (רת"א) על חברת קובאן איירליינס להפעיל מטוסי יאק 42 בטיסותיה לישראל, בגלל חריגות רעש שביצעו המטוסים.

לאור צימצום צי מטוסיה בכ-50%, שמנע מהחברה לתכנן ולהפעיל את תוכנית טיסות הסתיו והחורף שלה, ובהתחשב במצבה הפיננסי הרעוע, החליטה הנהלת החברה להפסיק החל מהיום בחצות את פעילותה.

עוד נמסר, כי לאחר הפסקת הפעילות, תפעל קובאן איירליינס בשיתוף פעולה הדוק עם המינהל באזור קרסנודר, במטרה למזער את הבעיות הקשורות לביטול הכפוי של טיסותיה. במקביל שלחה החברה לבית הדין לבוררות של קרסנודר בקשה להכיר בתהליך פשיטת הרגל שלה.

הסוכנים רשאים לקזז את החוב

בעקבות הקריסה, הודיעה התאחדות סוכני הנסיעות בישראל לחבריה כי מחוות הדעת המשפטית אשר נמסרה להתאחדות על ידי יועציה המשפטיים עולה, כי בהתאם להחלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, הסוכנים יכולים לגרוע את החוב שיש לחברת התעופה כלפיהם מהכספים שמועברים לסליקה המרכזית.

ההתאחדות מזכירה כי אך לאחרונה דחתה רשות ההגבלים העסקיים את בקשת ארגון חברות התעופה הסדירות (יאט"א) לשלול את זכות הקיזוז מסוכני הנסיעות במקרה של קריסת חברת תעופה וקבעה כי לכל סוכן נסיעות עומדת הזכות לקיזוז כספים ממערכת הסליקה, כל עוד הודעת הקיזוז האמורה ניתנת בהתאם להגדרות המשפטיות הרלוונטיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן