Skip to content

התארגנות חדשה בשטחים: "גדודי האחדות הלאומית"

בסרטון שהופץ היום ברשת מסבירים אלמונים שפניהם מכוסות כי הגדודים הללו יהיו מורכבים מאנשי החמאס, הפת"ח, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין, תחת הנהגה משותפת. חברי הקבוצה מזהירים כי יחטפו חיילים על כל עציר פלסטיני. "אם תהרגו ערבים, נהרוג חזרה" הם מזהירים ומבהירים כי העם הפלסטיני לא יוותר על אף שעל מהים עד הנהר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצה"ל כמו גם בשב"כ ובמשטרה מבחינים בסימנים ברורים לראשיתה של אינתיפאדה שלישית ברחבי הגדה המערבית. יותר מחודש ימים מתריעה מערכת הביטחון על התגברות האירועים והפרות הסדר בגרף עולה וחד. הנתונים מלמדים כי בשטחים יש יותר ויותר התפרעויות וידויי האבנים.

היום (שבת) הופץ סרטון ברשתות האינטרנט הפלסטיניות וביו-טיוב על התארגנות חדשה בשטחים העונה לשם  "גדודי האחדות הלאומית". בסרטון מסבירים אלמונים שפניהם מכוסות כי הגדודים הללו יהיו מורכבים מאנשי החמאס, הפת"ח, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין, תחת הנהגה משותפת. הסרטון שהופץ ברשת:


לדבריהם, הקמת הזרוע הזו נועדה לאחד את המאבק (ההתנגדות) בישראל. "אנו מכבדים את החלטת הנשיא אבו מאזן לשדרוג פלסטין למעמד מדינה", אומרים חברי הקבוצה, "אבל לא נוותר על שום אדמה מהים ועד הנהר (הירדן)". הם מזהירים כי זו "התחלתה של אינתיפאדה הפלסטינית השלישית, שפורצת מלבה של חברון ותתפשט על פני כל פלסטין". "אנו דורשים לשחרר מייד את כל האסירים הפלסטינים מבתי הסהר בישראל ולהסיר את כל המחסומים", הם אומרים ותובעים שתופסק "ההתקפה הישראלית נגד תושבי חברון".

בתגובה על מות הנער הפלסטיני לפני מספר ימים אומרים חברי הקבוצה, כי "אם ישראל ותמשיך ועצור פלסטינים בגדה המערבית, אנחנו נחטוף חיילים, אם ישראל תמשיך להרוג את בני העם הפלסטיני, העם הפלסטיני יהרוג בחזרה ויכה בישראל ביד ברזל". חברי הקבוצה תובעים גם להחזיר את כל הכספים שישראל החרימה לאחרונה על פי החלטתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, פתיחת המעברים והעברת חשמל ומים לרצועת עזה ומייד.

שוטרים פלסטינים מתעמתים עם מתפרעים בחברון
שוטרים פלסטינים מתעמתים עם מתפרעים בחברון

ההתחממות בגדה מתבטאת בהתפרעויות רבות ברחבי הגדה, כמו זו ליד העיירה בית אומר צפונית לחברון, שם נרשמו בשבועות האחרונים מספר רב של יידויי אבנים מתוך הפגנות סוערות סמוך לכביש 60. אתמול נעו המוני פלסטינים לאחר העצרת שנערכה בחברון לעבר נקודות ההשקה ומחסומי הביטחון, בין החלק היהודי לחלק הערבי בעיר, מתוך כוונה להתעמת עם צה"ל והמשטרה בעקבות מותו של מוחמד ספאדי בידי החיילת השבוע. שוטרי מנגנוני הביטחון  של הרשות הפלסטינית ניסו לעצור בעדם ובתגובה ספגו מטר אבנים שיידו הצעירים לעברם. בתגובה לכך עצרו השוטרים הפלסטינים שלושה מפגינים.

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן