Skip to content

אלפים חגגו בגדה 25 שנה לייסוד החמאס

בעצרת המרכזית בחברון השתתפו לפחות 8,000 בני אדם ונטל בה לקח חלק גם יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ. נאומו של הנייה נישא ברשת הרמקולים: "אתם כותבים היום מחדש את ההיסטוריה". צה"ל נערך לקראת אפשרות להפרות סדר, אך במרבית ערי הגדה לא נרשמו אירועים חריגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אלפי תומכי תנועת החמאס יצאו היום (שישי), בצהריים לעצרות ברחבי הגדה המערבית לציון יום השנה העשרים וחמש ליסוד תנועת החמאס. כוחות צה"ל ומג"ב נפרסו במוקדי החיכוך בחברון וכמאתיים שוטרים פלסטינים מנעו עימותים בין החיילים למפגינים/חוגגים. לטענת הפלסטינים השתתפו בעצרת המרכזית בחברון לפחות 8,000 בני אדם. בעצרת בחברון לקח חלק גם יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויכ. נאום ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, אסמעיל הנייה, שהושמע באמצעות הטלפון, נישא ברשת  הרמקולים. הנייה אמר להמונים: "אתם כותבים היום מחדש את ההיסטוריה".

עצרת החמאס ברמאללה (צילום: סוכנות מען)
עצרת החמאס ברמאללה (צילום: סוכנות מען)

צה"ל מצדו נערך לקראת אפשרות להפרות סדר, במיוחד במקומות בגדה בהם מתקיימות הפגנות קבועות מדי שבוע. עם זאת, במרבית ערי הגדה לא נרשמו אירועים אלימים במיוחד. בשעות הצהריים  יידו פלסטינים אבנים לעבר כלי רכב ישראליים סמוך למעלה שומרון. לשלוש מכוניות נגרם נזק אך לא היו נפגעים. בקדום התפזרה ההפגנה ללא הפרעות מיוחדות ולא נרשמו חיכוכים חוץ מכמה צמיגים בוערים והשלכת בקבוק תבערה לעבר רכב, שגרם לנזק קל. מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל חגי מרדכי, נכח במקום האירוע.

ראשיתה של העצרת המרכזית בחברון (צילום: מען)
ראשיתה של העצרת המרכזית בחברון (צילום: סוכנות מען)

קודם לכך הנחה אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון, להגביר את רמת הערנות לקראת תפילות יום השישי והאפשרות של התגברות האלימות במוקדי החיכוך. החשש בפיקוד מרכז היה כי גורמים קיצוניים מארגון חמאס ינסו לנצל את התפילות במסגדים להסתה נגד חיילי צה"ל  ואזרחי ישראל ויקראו להפגנות אלימות. בקדום, שם נצפו חיילי צה"ל בגדוד האב"כ של חיל ההנדסה נמלטים מאימת האבנים שיודו לעברם, נערך צה"ל לאפשרות שהמפגינים, המעודדים מהצלחתם, ינסו שוב להתפרע, למרות זאת, לא נרשמו אירועים חריגים במקום.

בעניין זה, ממצאי התחקיר הראשוני של חטיבת השומרון על אירועי כפר קדום פורסמו אמש ואף הופצו בקרב החטיבות המרחביות באוגדת איו"ש. מהתחקיר עולה כי החיילים לא ברחו ולא היו בעיות ערכיות בביצוע המשימה, וכי ההיערכות של הכוח בכל הרמות הייתה בעייתית ונשקלת אפשרות לנזיפה פיקודית נגד מפקד הפלוגה.

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן