Skip to content

קדימה: חברות אוטובוסים מצנזרות את הקמפיין שלנו

"אם חברות האוטובוס לא יחזרו בהם מהחלטתן לצנזר את הקמפיין - נפנה לוועדת הבחירות המרכזית למנוע כל פרסום תעמולת בחירות באוטובוסים", מאיימים בקדימה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האם החשש מחרם חרדי גורם לחברות האוטובוסים לצנזר קמפיין הקורא לשוויון בנטל? לטענת מפלגת קדימה מסרבות חברות "אגד" ו"דן" להעלות את קמפיין החוצות של קדימה, הקורא להשוואת תנאי השכר של המשרתים לאלה של האברכים.חברות האוטובוסים הודיעו לקדימה כי אין בכוונתם לאפשר לה לפרסם את השלטים, אלא אם יעשה בהם השינוי הבא: במקום המילה "אברכים", ייכתב בשלטי הקמפיין של קדימה "אלה שלא משרתים".

קדימה מאשימה את חברות האוטובוסים, כי הן יוצאות נגד חיילי צה"ל, הנושאים בנטל ומסכנים את חייהם מדי יום למען ביטחונה של ישראל. "החברות הללו מסיעות את החיילים לבסיסם ובחזרה אל ביתם. פעילות זו מהווה בסיס רווח נאה לחברות האוטובוסים – אבל כעת הן בוחרות לצנזר, משיקולים שראויים להתברר, מסר לאומי וערכי, הקורא להשוות את תנאי החיילים המשרתים והמרוויחים שכר מבזה של כ-350 שקל בחודש, לתנאי האברכים, הנהנים משכר של כ-3400 שקלים".

אחת הכרזות שמבקשת קדימה לפרסם על האוטובוסים: "אלה שלא משרתים" במקום "אברכים"
אחת הכרזות שמבקשת קדימה לפרסם על האוטובוסים: "אלה שלא משרתים" במקום "אברכים"

קדימה דורשת מחברות האוטובוסים "לחזור בהן באופן מיידי מהחלטה נמהרת זו, לא להיכנע לשיקולים כלכליים צרים תוך נטישת ערכי שיווין ותגמול הוגנים ולא לסתום פיות למי שנלחם למען חיילי צה"ל הנושאים בנטל". האיום שמציבה קדימה נגד חברות האוטובוסים: אם הן לא יחזרו בהם מהחלטתם לצנזר את הקמפיין, תפנה קדימה לוועדת הבחירות המרכזית למנוע כל פרסום תעמולת בחירות באוטובוסים.

גם כאן מבקשות חברות האוטובוסים להחליף "אברכים" ב"אלה שלא משרתים"
גם כאן מבקשות חברות האוטובוסים להחליף "אברכים" ב"אלה שלא משרתים"

בקדימה מדגישים הערב שהקמפיין כלל אינו אנטי חרדי אלא מופנה כל כולו למען המשרתים. בקדימה מדגישים שימשיכו את מאבקם למען שירות לכל, אבל עד שיהיה שוויון בנטל – שיהיה שוויון בכסף.

בפורום לשויון בנטל הגיבו בזעם על סירוב חברת אגד ודן, להעלות קמפיין בחירות הדורש לשלם לחיליים כמו לאברכים. "האם אתם חושבים שמכבסת המילים שאתם דורשים, תשנה את העובדה שאכן שכרם של האברכים במדינת ישראל גבוה בהרבה משכרם של החיליים המסכנים את עצמם? האם העלתם בדעתכם שה'לא משרתים' האחרים מקבלים כסף מהמדינה סתם כך?" עוד אומר הפורום לשוויון בנטל כי הוא מחזק את מפלגת קדימה במאבקה הצודק באפליה, כשם שהוא תומך בכל מפלגה שנלחמת למען השוויון בנטל ותגמול הוגן למשרתים. "אנו תוהים לאן נעלמו כל יפי הנפש ואבירי חופש הביטוי בשעה זו".

בחברת דן אומרים כי הנושא הועבר ללשכה המשפטית על מנת לקבל החלטה עקרונית מה מותר ומה אסור וכי מה שיהיה מותר לאחרים, יהיה מותר גם למפלגת קדימה. "נפעל בהתאם לחוק ובהתאם להמלצות היועץ המשפטי שלנו", אמר דובר החברה איתן פיקסמן.

דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה: "אגד אינו מתכוון לאפשר למפלגות השונות להשתמש באוטובוס כפלטפורמה פרסומית שלילית, אשר עלולה לגרום מורת רוח ואי נוחות לציבור המשתמשים בשירותיו. לרשות קדימה עומדת האפשרות לעלות בקמפיין פרסומי חיובי, אשר מבליט את יתרונותיה של המפלגה בנושאי ביטחון, כפי שהיא ביקשה ונענתה בחיוב".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן