Skip to content

בנט משיב אש: "בשום מקום לא קראתי לסרב פקודה"

"על ראש הליכוד בוער הכובע", אומר בנט. "העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים מביתם אומר הכל: הליכוד עם שותפות משמאל, עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בשורה התחתונה, אם כלו כל הקיצים, אני אומר באופן ברור: חייל צה"ל חייב למלא את פקודות הצבא. נקודה". כך אומר הערב נפתלי בנט, במסיבת עיתנאים דחופה שכינס, בעקבות הביקורת שהושמעה כלפיו מכל קצות הקשת הפוליטית.

"אני פונה הערב אל רבבות צעירים וחיילי צה"ל שמסתכלים אליי כדוגמא אישית, ובגלל משחקים פוליטיים וספינים תקשורתיים עלול להיגרם נזק כבד לאחדות צה"ל", אמר בנט. "רבבות צעירים עלולים בטעות לחשוב שאני קורא לסרבנות, ולקחת דוגמא אישית מוטעית בעניין.

בנט: לא קראתי לסירוב פקודה. (צילום: מעמוד הפייסבוק של נפתלי בנט)
בנט: לא קראתי לסירוב פקודה. (צילום: מעמוד הפייסבוק של נפתלי בנט)

"קודם כל העובדות: לא קראתי לסירוב פקודה", טען בנט. "לא בראיון אצל ניסים משעל, ולא בשום מקום אחר. אי פעם.

"22 שנה אני משרת בצה"ל כלוחם וכמפקד", אמר בנט. "לחמתי בכל מערכות ישראל בתקופה זו, ואני שוב אומר: לא קראתי לסירוב פקודה. כל צופה אינטלגנטי שצפה בתכנית הבין זאת. אך בליכוד ובשדה הפוליטי עטו על דבריי, סילפו אותם, ויצרו דימוי כאילו אני קראתי לסרבנות ובכך פגעו באחדות צה"ל. הם העדיפו להרוויח שליש מנדט על חשבון אחדות צה"ל".

בנט הוסיף ואמר: "ביום חמישי (בתוכנית "משעל חם" – צ.ז.) דיברתי מדם ליבי ואינני מתנצל על דבריי. עם זאת, אני כרגע לא איש פרטי אלא מנהיג ציבור. ועכשיו אני אומר את הדברים בצורה הכי ברורה: פקודה לעקור מאדמתו כפר ערבי או כפר יהודי, היא פגיעה אנושה בזכויות האדם הכי בסיסיות, והיא מעמידה את החיילים בפני דילמה קורעת לב בין ערכי זכויות האדם מזה ובין ערך הציות מזה. זו דילמה קשה מנשוא. אני מתפלל בכל ליבי שפקודה כזו לא תינתן עוד לעולם. אבל בשורה התחתונה אם כלו כל הקיצים, אני אומר באופן ברור: חייל צה"ל חייב למלא את פקודות הצבא. נקודה".

בנט תקף את נתניהו, שהיה מראשי מבקריו: "על ראש הליכוד בוער הכובע. העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים מביתם אומר הכל: הליכוד עם שותפות משמאל, עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת. אני קורא לראש הממשלה נתניהו להבהיר האם ממשלה בראשותו תקבל החלטה לחזור בה מהסכמתו למדינה פלסטינית, או שהוא מתכוון לעקור מתיישבים מביתם שוב?"

בנט סיים את דבריו באמרו: "אנחנו נהיה מפלגה גדולה ומשמעותית כדי למנוע מצב שבו חיילינו יעמדו שוב בפני דילמות לא אנושיות שכאלה".

ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה על מסיבת העיתונאים של בנט: "שום אמירה לא תוכל להחזיר את הגלגל לאחור ולמחוק את הדברים החמורים שאמר נפתלי בנט. מדובר בזאב בעור של כבש שבמתק שפתיים מעביר מסרים קיצוניים ומסוכנים שאינם עולים בקנה אחד עם האינטרס לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הליכוד ביתנו והבית היהודי ממשיכים להילחם בעוז על רמת הקיצוניות והסהרוריות של כל אחת מהרשימות".

[related-posts]

1 Comment

  1. אלעד
    22 בדצמבר 2012 @ 22:35

    איתן כבל. לך הביתה,חבל…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן