Skip to content

דריכות גבוהה לקראת חידוש השיחות בוושינגטון

הרפובליקנים והדמוקרטים מנסים למצוא פתרון שימנע נפילה מהצוק הפיסקאלי. הנשיא אובמה קיצר את חופשתו בהוואי וטס לוושינגטון. מדד מחירי הבתים בארה"ב זינק ב-4.3%
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית – המשקיעים המקומיים זכו לראות אמש מסכים ירוקים, אחרי רצף של כמה ימי ירידות. מדד ת"א 25 עלה ב- 0.38% וסגר את יום המסחר באזור 1185 הנקודות. העליות באו על רקע המגמה החיובית באסיה והאופטימיות לקראת חידוש השיחות בוושינגטון בנושא הצוק הפיסקאלי. אנו מעריכים, כי המדד ימשיך לדשדש בין 1180-1240 הנקודות עד שימצא פתרון בעניין הצוק הפיסקאלי.

בזירת המט"ח, השקל ממשיך להתחזק למרות הורדת הריבית וסגר את יום המסחר בסמוך לתמיכה המשמעותית הניצבת ב- 3.7350. שבירה של רמה זו תוביל להמשך הירידות לכיוון אזור 3.71. כישלון שבירה יוביל לתיקון לכיוון אזור 3.80. הדולר בעולם נסחר ביציבות יחסית, אך הוא צפוי להיחלש משמעותית אם אכן ימצא פתרון לסוגיית הצוק הפיסקאלי. על פי הערכות, הצדדים יגיעו להבנות בימים הקרובים ולא יתנו לכלכלה האמריקנית ליפול מעל הצוק.

זירה בינלאומית

דריכות גבוהה לקראת חידוש השיחות בוושינגטון בין הרפובליקנים לדמוקרטים. הקונגרס צפוי לחזור היום מפגרת החג והמתח בשווקים הולך וגובר בשעות האחרונות. הנשיא אובמה קיצר את החופשה המשפחתית שלו בהוואי ובחר לטוס חזרה לוושינגטון, על מנת לנסות למצוא פתרון שימנע את הנפילה מהצוק הפיסקאלי. המדדים המובילים בוול סטריט לא המתינו לחידוש השיחות והמשיכו לצלול. מדד הנסד"ק בלט עם ירידה של 0.74%.

הנתון החיובי שפורסם לפני פתיחת המסחר (מדד מחירי הבתים) לא הצליח למנוע את הירידות. מדד מחירי הבתים של קייס שילר, הבודק את השינוי במחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות של ארה"ב זינק ב-4.3% והפתיע את האנליסטים, אשר צפו עליה של 3.9%.

באירופה לא התקיים מסחר אמש והוא צפוי להתחדש היום. מחד – המגמה השלילית מארה"ב תשפיע לרעה על השוק האירופי, ומאידך המגמה החיובית באסיה עשויה דווקא לתמוך בשווקים.

היום צפויים להתפרסם מספר אירועי מקרו אשר עשויים להשפיע על השווקים. כל הנתונים המשמעותיים מתפרסמים בארה"ב. מדד אמון הצרכנים צפוי לרשום קריאה של 70.3 נקודות, לעומת 73.7 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. מספר דורשי העבודה החדשים צפוי לעלות מעט ביחס לשבוע הקודם. הנתון צפוי לרשום קריאה של כ- 365 אלף תביעות חדשות, לעומת 361 אלף תביעות שנרשמו בשבוע קודם. מכירות הבתים החדשים צפויות להסתכם בכ-382 אלף יחידות, לעומת 368 אלף יחידות שנמכרו בחודש קודם. אם נתוני המקרו יפתיעו לטובה, המדדים האמריקנים צפויים לעלות, ואילו אכזבה בנתונים עלולה להעיב עליהם.

בזירת המט"ח, הדולר נסחר ביציבות יחסית מול מרבית המטבעות. הין היפני צולל לשפלים חדשים על רקע הערכות לכך שהממשל החדש ביפן ישיק בקרוב תוכנית תמריצים נוספת על מנת לעודד את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

בסקטור הסחורות, הנפט זינק אמש ביותר מ- 2.5% וסגר את יום המסחר מעל אזור 90 דולר לחבית. הזינוק בנפט בא על רקע המתיחות הגוברת בין עיראק לטורקיה, אשר עלולה להוביל לשיבושים בהספקת הנפט. הזהב נסחר ביציבות סביב אזור ה- 1660 דולר לאונקיה והכסף מתייצב סביב אזור ה-30 דולר לאונקיה.

הסקירה נכתבה על ידי צוות A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן