Skip to content

סוף שבוע מוצלח במפרץ הפרסי

באבו דאבי ייערך יריד אקספו ענק ראשון מסוגו וחברה איראנית תתחיל לייצא את הטבלט הראשון תוצרת ירוק לבן. בתחום הסחורות, איראן הגבירה את תפוקת הפלדה שלה וכמות הגז אותה היא מפיקה עולה על זה של קטאר.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני כיומיים דווח בעיתון האינטרנט Gulf News, כי אבו דאבי תארח את יריד האלקטרוניקה הראשון בעיר באפריל 2013, כפי שפורסם בעיתון האינטרנט Gulf News היוצא בדובאי. “אבו דאבי היא שוק גדול והאמירויות זקוקים ליריד אקספו דומה לזה של Gitex, כדי לתת דחיפה לתעשיית האלקטרוניקה המתפתחת" אמר לאתר החדשות Gulf News מנכ"ל Emax, נלש באטנאגאר, חברה קמעונאית העוסקת במכירות של מוצרי אלקטרוניקה בחנויות ואון ליין.

תערוכת גיטקס בדובאי

תערוכת Gitex (בראשי תיבות-Gulf Information Technology Exhibition) היא תערוכה שנתית שמתרחשת בדובאי שבאיחוד האמירויות, ובה מוצגים החידושים האחרונים בעולם התוכנה.  בתערוכה האחרונה הגיעו כ-138,000 מומחים מ-144 מדינות ו-3,500 חברות מ-77 מדינות. אף חברה ישראלית לא נטלה חלק בתערוכה.

Gitex היא התערוכה הגדולה ביותר במזרח התיכון העוסקת בתחום טכנולוגיית המידע וכאמור המארגנים של יריד האלקטרוניקה הראשון, שעתיד להתרחש באבו דאבי בשנה הבאה, מקווים שימשוך אליו קהל רב כמו תערוכת Gitex. ואכן לפי אתר החדשות Gulf News, האירוע שייארך כחמישה ימים ויפגיש קמעונאים וספקים מובילים עם צרכנים נלהבים, ימשוך אל האירוע כ-75,000 מבקרים – כך על פי ההערכות של המארגנים.

באותו התחום, אך במדינה אחרת, בסוכנות הידיעות האיראנית Iranian Labour News Agency, המכסה בין היתר את תחום כלכלת העבודה, דווח בתחילת השבוע, כי חברה איראנית בשם Ertebatat Iranian Arvand, החלה ליצא את הטבלט הראשון מתוצרת איראן תחת המותג Dimo.

על פי סוכנות הידיעות, המכירות של הטבלט עומד על 3.95 מיליון ריאל איראני (כ-322 דולר), אך הם מדגישים כי מחירו יכול עוד לעלות כתוצאה מעליית הדולר  מול הריאל.

בשני עניינים אחרים, בסוכנות הידיעות האיראנית Mehr News דווח במהלך השבוע, כי התפוקה של פלדה גולמית עלתה ב-10.4%, כפי שאפשר היה למצוא בדוחות שפורסמו באתר World Steel Association.

עוד פרסמה סוכנות הידיעות, כי איראן מרחיבה את קידוחי הגז שלה בדרום המדינה באזור המפרץ הפרסי במה שנחשב לאחד משדות הנפט הגדולים בעולם. פלטפורמות הגז, אשר ישמשו את האיראנים למיצוי גז מן הקרקע, עברו בגודלם את אלה של קטאר. “למרות הסנקציות הכלכליות, הפלטפורמות בדרום איראן עלו על אלו של קטאר בפעם הראשונה", צוטט מנכ"ל החברה האיראנית לגז ונפט, מוסוואי סאורי.

בהקשר לכך, בתחילת השבוע פורסמה כתבה, כי חברת הנפט היפנית JX Nippon Oil & Energy מבקשת לבחון את המשך קשריה העסקיים עם איראן. בבקשה לתגובה למערכת עיתון מגפון האם החברה תמשיך את קשריה עם איראן או לא, מסרה JX Nippon Oil & Energy, כי בעקבות סיבות הקשורות לחסיון, החברה אינה יכולה להיענות לבקשת העיתון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן