Skip to content

רשות השידור ללא תקציב מאושר

רשות השידור צועדת לשנת 2013 ללא תקציב מאושר לשנת 2012 המסתיימת היום, לאחר שסחבת והתנהלות כושלת סביב יישום הרפורמה הובילה לדחיות חוזרות ונשנות בגיבוש הצעת התקציב. היום, החליט יו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה הכהן לדחות את הדיון לאישור תקציב רשות השידור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במהלך שנקט ח"כ שאמה-הכהן הוא קבע כי הכנסת לא תהייה חותמת גומי לאישור תקציב רשות השידור. הוא מתח ביקורת על הגשת התקציב לוועדה רגע לפני סוף השנה ותבע ללמוד את התקציב טרם אישורו.

יו"ר רשות השידור אמיר גילת : תקציב "זעום" של 860 מיליון שקל (צילום: ציפי מנשה)

בדיון של ועדת הכלכלה שהתקיים היום אמר רפרנט תקשורת באגף התקציבים במשרד האוצר, עופר מרגלית, כי התקציב שתואם את הרפורמה הוגש לאוצר רק ב-6 באוגוסט 2012, כאשר הסכמי הרפורמה נחתמו מאוחר יותר. הוא הוסיף כי לאחר מועד זה, ערך האוצר בדיקה מעמיקה של התקציב, שארכה כחודשיים שהם לדבריו "טווח סביר לבדיקה של תקציב בסדר גודל שכזה".
עוזר היועץ המשפטי במשרד ראש הממשלה, עידו אציל, מסר כי התקציב אושר בממשלה רק לאחרונה והועבר לוועדה בסמוך לקבלת ההחלטה בממשלה. הוא התייחס להגשת התקציב לאישור בסוף השנה ואמר כי ייתכן שלגבי שנת 2012 המעשה כבר עשוי, אך לאי אישור התקציב יהיו השלכות לגבי תקציב 2013.
יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, אמר כי בשנתיים האחרונות יש לרשות תקציב מאושר, אולם בשבע השנים שקדמו לכך, לא היה לרשות תקציב מאושר ומוטב מאוחר מאשר לעולם לא.  גילת מסר כי התקציב התעכב תחילה בגלל הדיון בבג"ץ באשר להפקות המקור. ואמר כי התקציב עומד על 860 מיליון שקלים וכולל בתוכו השקעה של 70 מיליון שקל בהפקות מקור קנויות. לדבריו, אושר אתמול ברשות השידור תקציב 2013 והביע תקווה שהכנסת תזרז את אישורו.
היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד אתי בנדלר, ביקשה לדעת האם התקציב כולל תוספות שהרשות התחייבה להעביר להפקות מקור, בהודעתה האחרונה לבג"ץ. נציגי הרשות אמרו בתגובה כי התקציב לא כולל את אותן ההעברות, והסבירו כי מדובר בהעברות פנימיות בין סעיפי התקציב שיבוצעו לאחר אישורו. בתום הדיון אמר היו"ר שאמה-הכהן כי הוא מבקש זמן ללמוד את התקציב וכי הוא מעדיף שלא לאשר אותו לבד. עם זאת הוא ציין כי הוועדה תקבע מועד נוסף לדיון באישור התקציב בהקדם, ככל הנראה כבר בעוד מספר ימים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן