Skip to content

גדר תיל וטלאי צהוב ב"תעמולת שואה" נגד בנט

במודעה שפורסמה באתר "ליכודניק" הוצג נפתלי בנט מאחורי גדרות תיל שמזכירות את השואה. "60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה, למפלגה של דתיים", נכתב במודעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיא חדש בעימות שבין הליכוד ביתנו לבין נפתלי בנט ומפלגתו. מפלגת הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט, הגישה תלונה למשטרה ובה ביקשה לחקור מי הגה את רעיון המודעה שבה מופיע נפתלי בנט תחת הכותרת "הגטו היהודי" ומי מימן אותה. המודעה, שפורסמה הבוקר באתר "ליכודניק" – שהוא אתר בלתי רשמי של פעילי ליכוד –  הכתה בתדהמה את אנשי "הבית היהודי" וגם את ראשי הליכוד, שמיהרו להתנער ממנה.

במודעה שכותרתה "הגטו היהודי בראשות נפתלי בנט", מוצג נפתלי בנט, מאחורי גדרות תיל שמזכירות את השואה. במודעה נכתב: "60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל. 60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור הישראלי ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו. ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו בחזרה למפד"ל הישנה, למפלגה של דתיים".

המודעה שעוררה את הסערה

עוד נכתב במודעה: "מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל. כיפות סרוגות משפיעות מבפנים. בליכוד יש יותר חברי כנסת דתיים ומסורתיים מאשר בבית היהודי".

את המודעה יזם פעיל הליכוד הירושלמי, משה איפרגן, המוצב במקום ה-96 ברשימת הליכוד לכנסת. איפרגן התמודד על מקום ברשימה כנציג מחוז ירושלים.

במטה ההסברה של הליכוד-ביתנו מיהרו להתנער מהמודעה. "אנו מגנים ומביעים שאט נפש מהפרסום המזעזע המופיע באתר 'ליכודניק' וקוראים לנפתלי בנט להגיש תלונה במשטרה על הסתה כדי שניתן יהיה לברר מי עומד מאחורי הפרסום", נאמר בתגובת הליכוד. "לתנועת הליכוד אין כל קשר לאתר 'ליכודניק' וכל המתפרסם שם הוא על אחריותם בלבד".

סגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ח"כ אופיר אקוניס, פנה ליו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין – וביקש להורות על הסרה מיידית של המודעה וחשיפת העומדים מאחוריה. "נדהמנו לפתוח הבוקר את אתרי האינטרנט ולגלות מודעה ובה משורבב שמה של תנועת הליכוד באופן שקרי ובוטה", כתב אקוניס. "במודעה מופיע מר נפתלי בנט מאחורי בסורגים ולצד התמונה כיתוב הגטו היהודי. כנציג הליכוד בועדת הבחירות, ברצוני להבהיר, התנועה מביעה שאט נפש מהפרסום המזעזע ומבקש ממך להורות על הסרת המודעה באופן מיידי וחשיפת העומדים מאחורי הקמפיין".

נפתלי בנט עצמו הגיב בעמוד הפייסבוק שלו בקצרה: " אחיי בליכוד, מה קרה לכם?", כתב. "לפני כמה שעות העלה 'קמפיין השטח' של תומכי הליכוד קמפיין מודעות חדש באתר ליכודניק וברשת. אין לי מילים".

ח"כ כרמל שאמה-הכהן לא נשאר חייב. הוא גינה את המודעה בחריפות, אך באותה נשימה תקף גם את נפתלי בנט: "נפתלי בנט אחי, על מי אתה מנסה לעבוד? אתה יודע שלליכוד אין שום קשר למודעה ואף הבענו שאט נפש ברורה ומיידית", כתב בעמוד הפייסבוק שלו. "המודעה עושה שימוש נלוז ושפל בשואה ופוגעת בזכרה המקודש, פוגעת בליכוד, ומסייעת פוליטית לך ולרשימתך. אם מכל זה לא אכפת לך, לפחות תגלה רגישות לניצולי השואה, כי יש דברים שלא עושים על גבם ספינים ופוליטיקה. כל חבר ליכוד ממורמר שחבר לאינטרס שלך יש להרחיקו משורות הליכוד לצמיתות".

שאמה הכהן הוסיף לדבריו גם "הבהרה חשובה" וכתב: "אתר ליכודניק הוא אתר פרטי שהליכוד לא מפרסם אצלו בקמפיין זה. מטה השטח הוא יוזמה פירטית בדיוק כפי שכל אחד מאיתנו יכול לפתוח דף בשם מטה השטח של הבית היהודי או העבודה או כל רשימה אחרת".

איפרגן עצמו טען כי לא התכוון לקשר בין בנט ומפלגתו לבין השואה אלא למתוח ביקורת על הבדלנות של מפלגת הבית היהודי. עוד אמר כי לא שם לב לצבעו הצהוב של סמל המגן דוד במודעה – וכי לו היה שם לב, היה משנה את הצבע. לדבריו, זו הייתה יוזמה פרטית ולא יוזמה של הליכוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן