Skip to content

משה פייגלין השתחווה על הר הבית – ועוכב לחקירה

לדברי פייגלין, הוא הקפיד להמנע מכל פרובוקציה כאשר עלה להר והקפיד להשתחוות בצנעה המתבקשת, על פי הוראת בג"ץ – לפיהן פולחן יחיד, המתבצע ללא פרובוקציות, מותר. המטה המשותף לתנועות המקדש מחה בחריפות על מה שכינה "המשך ההתנכלות לעולי ההר היהודים, שמגיעה פעם אחרי פעם לאבסורדים שלא יאומנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משה פייגלין, מועמד הליכוד ביתנו, הממוקם במקום ה-22, עלה הבוקר להר הבית ועוכב לחקירה ע"י המשטרה לאחר שהשתחווה על פניו, כפי שדורשת לדבריו ההלכה במקום המקודש. עפ"י פרסום בערוץ 10, המשטרה מתכוונת להעמיד אותו לדין, עוד לפני הבחירות – כדי שלא יספיק ליהנות מחסינות כחבר כנסת.

"ללא פרובוקציה". משה פייגלין (צילום: מהאתר משה פייגלין לראשות הליכוד)
"ללא פרובוקציה". משה פייגלין (צילום: מהאתר משה פייגלין לראשות הליכוד)

לדברי פייגלין, הוא הקפיד להמנע מכל פרובוקציה כאשר עלה להר והקפיד להשתחוות בצנעה המתבקשת, על פי הוראת בג"ץ – לפיהן פולחן יחיד, המתבצע ללא פרובוקציות, מותר. עוד טען פייגלין כי איש כמעט לא הבחין בהשתחוותו, כולל אנשי הוואקף הנלווים בקביעות לקבוצה – ורק שוטר סמוי שהתלווה ועקב אחריו הבחין בכך.

פייגלין נלקח לחקירה קצרה והשתחרר זמן קצר לאחר מכן. אין זו הפעם היחידה שבה הוא מעוכב לחקירה על רקע עלייה להר הבית. פייגלין, ראש 'מנהיגות יהודית', נעצר בסוכות האחרון בהר בשל חשד לתפילה במקום, ושוחרר בהוראת בית המשפט.

 המטה המשותף לתנועות המקדש מחה בחריפות על מה שכינה "המשך ההתנכלות לעולי ההר היהודים, שמגיעה פעם אחרי פעם לאבסורדים שלא יאומנו". בהודעה שפרסם המטה המשותף הוא פנה ל"מועמדי כל המפלגות שזכויות האדם בישראל יקרות לליבם", והפציר בהם לא לשתוק לנוכח ההפרה המתמשכת והשיטתית של זכויות וחובות היהודים במקום הקדוש להם ביותר.

פייגלין עצמו כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עליתי הבוקר למקום המקדש – להר הבית. בשלב מסוים השתחוויתי לאלוהי במקום הקדוש. לא עשיתי זאת כפרובוקציה – ואכן רק הבלש המשטרתי הבחין בכך.

משה פייגלין משתחווה בהר הבית
משה פייגלין משתחווה בהר הבית

"עוכבתי לחקירה והודעתי לחוקר כי אתן לו ברצון את כל האינפורמציה הדרושה לו, אולם לא אשתף בשום צורה פעולה עם הנוהל הנפסד של המשטרה, לפגוע בחירותם של נחקרים ללא צורך", כתב פייגלין. "לא אחתום שום ערבות, לא אתן טביעות אצבעות, לא אצטלם ולא שום דבר כגון זה – כתנאי לשחרורי. 'אם אתם חושבים שאני מסוכן לציבור או אתחמק מכם בהמשך – אתם מוזמנים לעצור אותי ללא הגבלת זמן. אם אינכם חושבים כך – שחררו אותי בסיום החקירה. רק לבית משפט מותר לשלול חירויות – לא למשטרה'.

"בסופו של דבר שוחררתי ללא כל דרישה מגבילה ומדובר בניצחון חשוב במלחמה על זכויות האדם בישראל", כתב פייגלין. "כלל לא מפתיעה אותי העובדה שבשורת החירות הזו לאזרחי ישראל, יוצאת בזכות הקשר להר הבית ומקום המקדש. כולנו עבדים למלכו של עולם ששיכן שכינתו במקום הזה – איננו משועבדים כי כבר יש לנו מלך".

בערוץ 10 פורסם כאמור כי משטרת מחוז ירושלים תמליץ להעמיד לדין פייגלין, עוד לפני הבחירות בעבירות של הכשלת שוטר, הפרת הוראה חוקית והתנהגות פסולה במקום ציבורי. במשטרת מחוז ירושלים מודעים לכך שפייגלין הוא מועמד ריאלי לכנסת ולכן רוצים להעמיד אותו לדין עוד לפני הבחירות.

בינתיים הולכת ומתגבשת בתוך הליכוד "שדולת הר הבית" שבה פעילים, בין השאר, חברי כנסת שתומכים בזכות התפילה בהר הבית ליהודים. יהודה גליק, נמכ"ל "מכון המקדש" ובעצמן מועמד הליכוד לכנסת (במקום ה-56) אומר כי בין חברי השדולה: חברי הכנסת דני דנון, זאב אלקין, ציפי חוטובלי ויריב לוין. "אני מאוד מקווה שבכנסת הבאה, בשיתוף פעולה עם עוד גורמים, נוכל להגיע למצב שבו מדינת ישראל תכבד את עצמה ואת הריבונות שלה על הר הבית", אמר גליק.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן