Skip to content

שמיר: אם ליברמן יורשע, עליו לפרוש מהחיים הפוליטיים

כך אמר יאיר שמיר, מספר שתיים של ליברמן, ב"שישי אקדמי" באור יהודה. על ראש הממשלה אמר שמיר: "עם ביבי לא הרגשתי נוח. הוא רוצה למצוא חן והוא מזגזג בדעותיו. נאום בר אילן היה צורך בשל לחץ חיצוני גדול ולא כנאום עקרוני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצהרה יוצאת דופן מפי מי שנבחר על ידי אביגדור ליברמן להיות מספר 2 שלו: "איש ציבור, כולל אביגדור ליברמן, שמעד במהלך מילוי תפקידו הציבורי, צריך לפרוש מן החיים הפוליטיים ולא לכהן בכנסת – אם יורשע". כך אמר היום, ב"שישי אקדמי", במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, מועמד הליכוד-ישראל ביתנו, יאיר שמיר.

"על ליברמן לפרוש אם יורשע". יאיר שמיר (צילום: ויקיפדיה)
"על ליברמן לפרוש אם יורשע". יאיר שמיר (צילום: ויקיפדיה)

שמיר – המועמד מספר ארבע ברשימת הליכוד ביתנו – אינו עושה חשבון גם לראש הממשלה נתניהו. הוא תקף אותו וכינה אותו: "אדם שרוצה למצוא חן ומזגזג". לדבריו: "ליברמן הוא איש צוות מתאים ואמין. מילה שלו זו מילה ומה שמסכמים מסוכם. לעומת זאת, עם ביבי לא הרגשתי נוח. הוא רוצה למצוא חן והוא מזגזג בדעותיו. נאום בר אילן היה צורך בשל לחץ חיצוני גדול ולא כנאום עקרוני".

לא חלפו אלא כמה שעות ושמיר פרסם הודעה בה חזר בו מדבריו: "אני מצטער שדבריי לא הובנו כהלכה", מסר שמיר בהודעה. "אני מכבד את ראש הממשלה וכפי שאמרתי היום מדובר באדם מוכשר ומבריק, אין לי כל ספק שרשימת הליכוד-ביתנו בראשות בנימין נתניהו תרכיב את הממשלה הבאה".

בהתיחסו לדברי ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, בראיון ל"ידיעות אחרונות", בהם מתח ביקורת נוקבת על תפקוד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר שמיר: "אם לדיסקין היתה ביקורת היה צריך להילחם מבפנים או להתפטר ולומר את דבריו. זה חוסר אחריות מצידו לקפוץ שתי דקות לפני הבחירות ולדבר על העבר. דבריו הם נורמה פסולה באופן חד משמעי".

באותו הקשר אמר יו"ר קדימה, שאול מופז, ב"שישי אקדמי", בהנחיית נחמה דואק: "כשהייתי 70 יום בממשלת נתניהו הייתי מודאג מהתנהגות נתניהו וברק לגבי הטיפול בגרעין האיראני. עמדתם היתה להפעיל כוח צבאי. התקיימו דיונים אופרטיביים לגבי הפעלת כוח צבאי באיראן. דעתי הייתה, שזה יביא למלחמה אזורית עם טילים מכל הצדדים", אמר מופז והזהיר: "אנחנו בפתחה של אינתיפאדה שלישית. אדי הדלק כבר באוויר והמצב היום מזכיר לי את הימים לפני שפרצו האינתיפאדה הראשונה והשנייה"

לגבי התהליך המדיני אמר מופז: "לביבי אין שום כוונה לחדש את המו"מ עם הפלסטינים ונאום בר אילן נועד לרצות את אובמה. אנו צועדים בתקופת כהונת נתניהו למדינה דו לאומית ומאבדים את הרוב היהודי".

בהתיחסו לביקורת שמתח ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, על נתניהו וברק אמר מופז: "מסכים עם הביקורת, למרות שלא הייתי בדיונים שהוא תיאר עם סיגרים ושתייה חריפה. לדעתי, ההתנהלות הייתה לא אחראית".

מופז מתח ביקורת נוקבת על ציפי לבני ואמר: "לבני פילגה את קדימה ופעלה בניגוד לכל דרך הגונה של מנהיג במטרה לקבל את מימון המפלגות". מופז הבטיח להיות הפתעת הבחירות.

ראש המטה המדיני-ביטחוני של מפלגת העבודה, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר הגיב אף הוא לדברי דיסקין היום: "הבעת האי אמון ההולכת ונישנת מצד כל ראשי זרועות המודיעין שכיהנו עם נתניהו צריכה לעורר חלחלה אצל כל אחד ואחת מאזרחי ישראל. עדויותהם של ראשי המודיעין המעורים בנושאים הכמוסים ביותר, הקובעים את עתידם וגורלם של אזרחי ישראל, מעלות כי האינטרסים האישיים של נתניהו הם אלו שמנחים אותו בקבלת החלטות ולא האינטרסים הלאומיים. אנחנו רואים זאת גם בהצהרות האחרונות של נתניהו בקשר לבנייה ב-E-1 ובמקומות אחרים הגורמת נזקים עצומים אפילו מול הטובות שבידידותנו. הניסיונות של נתניהו להכפיש את ראשי זרועות המודיעין עתירי הזכויות בגלל האמת שהם מוציאים לאור הם חרפה לנתניהו ולליכוד ביתנו".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, שהשתתפה עם פעיליה במסע אופניים בת"א, אמרה: "אי אפשר להשאיר את ביטחון ישראל ואת עתידה בידי נתניהו וליברמן – הם מסוכנים ולא אחראיים. הדוח המזעזע של יובל דיסקין על דרך קבלת ההחלטות של נתניהו וליברמן – מחייב להוציא מהם את ההגה. התנועה בראשותי נחושה לעשות את זה ולהחליף את האנשים האלו בחדרי קבלת ההחלטות, כדי לעשות למען ביטחון ישראל את מה שהאנשים האלו לא עושים".

עוד אמרה לבני: "תוצאות הבחירות לא הוכרעו – אפשר להחליף את נתניהו וליברמן. בשביל לעשות את זה הגוש צריך להתאחד ואז נוכל להחליף את השלטון הזה".

לעומתם, מתח הבוקר השר משה (בוגי) יעלון ביקורת על ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין. "צר לי על דבריו של יובל דיסקין ועל כך שאלו תחושותיו", אמר יעלון. "בארבע השנים האחרונות אני נמצא בדיונים הרגישים ביותר, ויכול להגיד בפה מלא שהם מתנהלים ברצינות, בעומק ובאחריות בהובלתו של ראש הממשלה. אני יכול להעיד שהיו לא מעט מקרים בהם היו, בדיונים כאלו ואחרים, חילוקי דעות גם בין ראש הממשלה לביני, וראש הממשלה עמד על כך שאביע את עמדתי ושדעותיי יישמעו, ולא אחת הן גם התקבלו, מתוך הבנה כי הנושאים שעל הפרק הם משמעותיים לעתידה של מדינת ישראל.

"חשוב גם לזכור, ואני מציין זאת כרמטכ"ל לשעבר, שראשי הארגונים – שב"כ, מוסד, צה"ל וגופים נוספים – לא נמצאים בכל הדיונים ונקודת המבט שלהם היא לעיתים ממקום מאוד מסוים", אמר יעלון. "הם לא תמיד נחשפים למכלול הדיונים והשיקולים ולכן אין להם את התמונה במלואה. אני יכול להעיד, שהדיונים בכל הנושאים הרגישים התנהלו בכובד ראש, באחריות, בפתיחות ובשיקול דעת בהובלתו של ראש הממשלה. עובדה היא שלא תקפנו עד היום באיראן ועובדה היא שמבצע "עמוד ענן" נוהל באופן מעורר הערכה על ידי ראש הממשלה בממשק שבין הדרג המדיני לצבאי, והוביל לכך שחמאס ברצועת עזה מורתע ומצרים מחויבת למנוע הברחות נשק.

"בדיונים יושבים אנשים עם ניסיון ביטחוני ומדיני רב, מראש הממשלה דרך השרים הבכירים ועד למשרתי הציבור במדים ושלא במדים. אנחנו מתייחסים לסוגיות השונות שעל הפרק בכובד ראש, מגיעים לדיונים מוכנים, מתווכחים ומנהלים שיח רציני ופתוח. הכול מתוך אחריות ושיקול דעת, ומתוך ניסיון רב שנים, וההכרה בחשיבות ורגישות הנושאים שאנו עוסקים בהם למען ביטחון המדינה וקריטיים לעתידה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן