Skip to content

יותר מחצי מיליון חגגו בעזה את ייסוד הפת"ח

מאות אלפים גדשו את הכיכר, המרפסות וגגות הבתים. העיר כולה נצבעה בצהוב, צבע דגלי הפת"ח. "כל חיינו היינו תחת כיבוש ומצור", אמר אבו מאזן בנאום מוקלט לקהל, "כעת עינינו ממוקדות בירושלים ועלינו לאחד את לבבותינו ולמקד את נחישותנו בהצלת ירושלים, בירתנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יותר מ-500 אלף בני אדם התאספו היום (שישי) בצהריים במרכז עזה לרגל חגיגות שנת ה-48 לייסוד תנועת הפת"ח. "בקרוב נשיג אחדות בעם, נסיים את הכיבוש ונניף את דגל פלסטין מעל מסגד אל אקצה בירושלים", נאם אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית. מאחר שישראל לא התירה לו לעבור לעזה הוא עשה זאת באמצעות נאום מוקלט במוקטעה ברמאללה, ששודר לפני ההמונים.

דגלים צהובים של הפת"ח בעזה, לראשונה מאז השתלטות החמאס (צילום: סוכנות מען)
דגלים צהובים של הפת"ח בעזה, לראשונה מאז השתלטות החמאס (צילום: סוכנות מען)

"כל חיינו היינו תחת כיבוש ומצור", אמר אבו מאזן לקהל, "לבנו פונה לעבר ירושלים, שנמצאת במירוץ בנייה והתנחלות על ידי הכובש. כעת עינינו ממוקדות בירושלים ועלינו לאחד את לבבותינו ולמקד את נחישותנו בהצלת ירושלים, בירתנו", הוא סיים את דבריו בהתייחסו באופן ברור למהלכי בנימין נתניהו ולתוכניות הבנייה בעוטף ירושלים. ערוץ הטלוויזיה של החמאס שידר את עצרת הפת"ח, כולל נאומו של אבו מאזן.

מאות אלפים בכיכר הסראייה (צילום: סוכנות מען)
מאות אלפים בכיכר הסראייה (צילום: סוכנות מען)

העצרת נערכה בכיכר אל סראייה שבעיר. החל מאמש נסגרה הכיכר לתנועה ודגלי הפת"ח כיסו את האזור. לדברי ג'מאל עוביד, בכיר הפת"ח ברצועה, הגיעו מיליון איש לחגיגות. זו הפעם הראשונה שתנועת החמאס וממשלה בעזה מאפשרים לפת"ח לחגוג את יסוד התנועה בחוצות. מאז שנת 2007, אז השתלט החמאס באלימות רבה ובכוח הנשק על הרצועה, לא נראו הדגלים הצהובים של הפת"ח בעזה. "הצלחת האירוע היא הצלחת הפת"ח והצלחת החמאס", אמר דובר חמאס, פאוזי ברהום, "האטמוספרה החיובית הזו היא צעד לכיוון אחדות לאומית אזורית".

השתתפו בעצרת בכירים מהרשות הפלסטינית, נביל שעת', ג'יבריל רג'וב ופדווה ברגותי, אשתו של  מרואן ברגותי שנמצא בכלא בישראל.

 מקורות רשמיים בממשל המצרי מסרו היום לסוכנות רויטרס, כי מצרים מתכננת להזמין לקהיר את הפלגים (חמאס ופת"ח) בתוך שבועיים למשא ומתן חדש בין הצדדים.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן