Skip to content

ניסיון חיסול: רכבו של ניסים אלפרון התפוצץ בת"א

למעט אלפרון שנפצע קל, נפגעו עוד שישה אנשים לפחות, מתוכם שלושה שנפצעו באורח קל ופונו לבית החולים איכילוב בעיר ושלושה נפגעי חרדה. הפיצוץ אירע ליד אוטובוס שחלק משמשותיו נפגעו ונופצו. מהמקום נמלט אופנוען שנלכד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רכב פרטי מסוג מאזדה לנטיס, השייך לעבריין ניסים אלפרון, התפוצץ היום (חמישי) סמוך לאחת בצהריים בדרך מנחם בגין פינת שאול המלך בתל אביב. הפיצוץ אירע ליד אוטובוס שחלק משמשותיו נפגעו ונופצו. האירוע התברר עד מהרה כאירוע על רקע פלילי ולא חבלני, אף כי בתחילה נבדקו כיווני חקירה לאומניים.

מכוניתו של אלפרון ומכונית נוספת שנפגעו מהפיצוץ (צילום: דן בר דוב)
מכוניתו של אלפרון שנפגעה מהפיצוץ (צילום: דן בר דוב)

למעט אלפרון שנפצע קל, נפגעו עוד שישה אנשים לפחות, מתוכם שלושה שנפצעו באורח קל ופונו לבית החולים איכילוב בעיר ושלושה נפגעי חרדה. אלפרון ושאר יושבי הרכב נמלטו מהמקום ועתה מנסים לאתר אותם. צוותי כיבוי אש הוזעקו לכבות את הרכב הבוער. נמסר כי לדברי עדי ראייה, נצמד לרכב  אופנוע. עוד סיפרו כי רוכב הקטנוע נראה מצמיד או משליך חפץ, כנראה מטען חבלה, לרכבו של אלפרון ונמלט מהמקום. רוכב האופנוע עצמו נלכד לא רחוק משם על ידי המשטרה, שחוקרת עתה את נסיבות המקרה והאם האופנוען בכלל קשור לאירוע.

זירת הפיצוץ בתל אביב דקות לאחר האירוע (צילום: משטרת ישראל)
זירת הפיצוץ בתל אביב דקות לאחר האירוע (צילום: משטרת ישראל)

בתחילה הזרימה משטרת ישראל כוחות רבים למקום וסגרה את האזור. מד"א הכריזו על אירוע רב נפגעים. אלי בין, מנכ"ל מד"א, סיפר כי עם קבלת ההודעה בדבר רכב שהתפוצץ בסמיכות לאוטובוס הוכרז בארגון על אירוע רב נפגעים: "בהודעה הראשונה נאמר לנו שרכב התפוצץ ופגע באוטובוס, אבל כשהדברים הובהרו הנוהל בוטל. טיפלנו בארבעה נפגעים, כולם במצב קל מאוד ושלושה מהם נפגעי חרדה".

אחיו של ניסים אלפרון, זלמן אלפרון, מסר לאחר הפיצוץ: "אנחנו צדיקים, לא יעזור להם כלום. ברוך השם הכל בסדר". הוא נשאל אם הוא חושש לחייו וענה: "אנחנו לא חוששים מכלום".

ניצב (בדימוס) משה מזרחי, המועמד לכנסת מטעם מפלגת העבודה ציין בתגובה לפיצוץ שאירע בת"א: "זוהי עוד דוגמא לעליית המדרגה בפשיעה המאורגנת ובאלימות בתקופת כהונתו של נתניהו שייבש את משטרת ישראל. כיום, למשטרה אין תקציב, אין תקנים ואין כלים לטפל בפשיעה המאורגנת באופן יעיל. כאן המקום להזכיר, את הבטחתו של נתניהו שאף כתובה במצע הליכוד בבחירות הקודמות, כי ימגר את הפשיעה ויחזיר את הביטחון האישי לאזרחי ישראל ללא תגבור מערך האכיפה, אלא בעזרת רוח המפקד. ועל כך נאמר- אם זו רוח המפקד, אין כל פלא שאלו פני הדברים וכנראה שהגיע הזמן להחליף את המפקד".

מזרחי הוסיף, כי "בתוכנית לכלכלה הוגנת, אותה הציגה יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ, ישנה התייחסות מפורשת לצורך לתגבר את משטרת ישראל ב-4,300 שוטרים, שיאפשרו טיפול שורש אמיתי בפשיעה המאורגנת כמו גם בשחיתות השלטונית ובאלימות בני הנוער, שלהן אנו עדים בתקופה האחרונה".

הג'יפ של אלפרון. (צילום: ציפי מנשה)
הג'יפ של אלפרון לאחר ניסיון החיסול הקודם ברמת גן (צילום: ציפי מנשה)

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן