Skip to content

נעצר פלסטיני החשוד בירי לעבר עמדת שומר במגדל עוז

תושבי הקיבוץ שמעו קול נפץ באזור עמדת השמירה והזעיקו את כוחות הביטחון. אלו סרקו את האזור ולכדו פלסטיני שנשא על גופו נשק מאולתר. בשבת נורה צעיר פלסטיני על ידי כוח צה"ל בדרום הר חברון כאשר ניסה לחצות את הגדר ליד מעבר מיתר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פלסטיני, שחשוד בירי לעבר עמדת שומר בקיבוץ מגדל עוז בגוש עציון, נעצר הלילה (שני) על ידי חיילי צה"ל. האירוע הסתיים ללא נפגעים. סמוך לשעה אחת בלילה נשמעו קולות נפץ ליד עמדת השומר בקיבוץ. כוחות הביטחון הוזעקו למקום, סרקו את האזור ולכדו פלסטיני שלפי הדיווח נשא על גופו נשק מאולתר. הוא נעצר ונלקח לחקירה. המחבל נלכד על ידי כוח מגדוד "נחשון" בחטיבת "כפיר", המוצב בגזרת עציון ואחראי על הגנת הצירים והיישובים.

הנשק המאולתר בו השתמש המחבל (צילום: דו"צ)
הנשק המאולתר בו השתמש המחבל (צילום: דו"צ)

זהו אירוע הירי השני תוך מספר ימים. בשבת האחרונה נורה צעיר פלסטיני על ידי כוח צה"ל בדרום הר חברון. כוח הצה"לי הוקפץ למעבר מיתר לאחר שהפלסטיני ניסה לחצות את הגדר. לעבר הצעיר הופעל נוהל מעצר חשוד שכולל ירי אזהרה באוויר, הוא ניסה לברוח ונורה בפלג גופו התחתון. הצעיר נפצע אנושות והוחש לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם מת מפצעיו.

מג"ד נחשון, סא"ל שי שמש, סיפר הבוקר כי "בתקופה האחרונה הייתה התגברות של אירועי טרור באזור – ירי לעבר אוטובוס מתיישבים, לעבר כוחותינו והנחת מטענים. בעקבות כך אנחנו מבצעים פעילות יזומה ובמהלכה נתפס הלילה המחבל". לדבריו, המחבל ביצע ירי לעבר היישוב ממרחק של כמה עשרות מטרים. כוח של הגדוד וכוחות נוספים תפסו את המחבל עם נשק מאולתר שממנו בוצע הירי. המחבל נלכד ללא פגע והועבר לחקירת כוחות הביטחון. מדובר בפלסטיני תושב הכפר הסמוך בית פג'ר.

לדברי סא"ל שמש, החשוד "'נתפס על חם', הוא ניסה להיפטר מנשקו ונעצר אחרי מרדף בן כעשר דקות, בתא שטח קטן בין היישובים". לדבריו, לא ידוע עדיין אם העצור קשור לאירועי ירי נוספים שבוצעו לעבר עמדת השומר ביישוב ולעבר אוטובוס.

בתקופה האחרונה נפצעו קצין וחייל מהגדוד מיידוי אבנים ובקבוקי תבערה. חשודים במעשה נעצרו על ידי הגדוד.

יום קודם לכן דיווחו הפלסטינים על צעיר פלסטיני שנהרג לאחר שנורה על ידי צה"ל סמוך לגדר המערכת ברצועת עזה. מצה"ל נמסר, כי קבוצת פלסטינים התגודדה בקרבת גדר המערכת. הם נקראו לעזוב את המקום וכאשר לא נענו, נורו יריות אזהרה באוויר. לפי דובר צה"ל, ניסה הפלסטיני לחבל בגדר המערכת ואז נורה בפלג גופו התחתון.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן