Skip to content

דירקטור חדש בישרוטל אישר בעבר תשלומים חריגים ללינה במלונותיה

דוד לזרוס נכנס לתפקידו בתחילת ינואר 2013 כדירקטור בלתי תלוי בחברת ישרוטל בע"מ, שהיא חברה ציבורית. אלא שעל לזרוס נמתחה ביקורת חריפה בדו"ח פנימי בקק"ל, על כך שאישר למנכ"לית תשלומים חריגים ללינות בישרוטל. ישרוטל: אין דופי במועמדותו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השבוע הודיעה רשת ישרוטל על מינוי דירקטור חדש לחברה – דוד לזרוס. לפי ההודעה, לזרוס, שהינו מוסמך האוניברסיטה העברית במנהל עסקים (MA) ובעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה (BA), כיהן עד לאחרונה, במשך 14 שנים, כמנהל חטיבת כספים וכלכלה של הקרן הקיימת לישראל.

דוד לזרוס, דיקרטור חדש ובלתי תלוי ברשת מלונות ישרוטל
דוד לזרוס, דיקרטור חדש ובלתי תלוי ברשת מלונות ישרוטל

כמו כן, בין יתר תפקידיו בעבר, היה לזרוס סמנכ"ל כספים של חברת טכנולוגיית להבים בע"מ, וסמנכ"ל כספים וכלכלה של חברת ממן.

לזרוס החליף את לואיס האריס, שפרש בסוף שנה שעברה מהדירקטוריון. יו"ר מועצת המנהלים של חברת ישרוטל בע"מ הוא ג'וליאן לואיס, בנו של דיוויד לואיס המנוח, המייסד של רשת ישרוטל שמפעילה ומנהלת כיום 15 מלונות.

אלפי שקלים ללינות למנכ"לית ולנהגה

אלא שבחודש באפריל 2011, פרסם העיתון גלובס תחקיר, לפיו דו"ח פנימי בקק"ל חשף, בין היתר, שמנכ"לית קק"ל, יעל שאלתיאלי, קיבלה מהגזבר לזרוס הכשר לחריגה בקופה הקטנה שלה. מהמסמכים עלה כי שאלתיאלי נהגה לחייב את הקופה הקטנה של לשכתה בעיקר בהוצאות על מסעדות, מעבר למגבלת הנוהל, וללון במלונות יקרים יותר מהמותר בנוהל הלינה של בכירי קק"ל (3-4 כוכבים).

מלון ישרוטל ספורט קלאב, אילת. באדיבות רשת ישרוטל
מלון ישרוטל ספורט קלאב, אילת. באדיבות רשת ישרוטל

בפברואר 2010, שילמה קק"ל לישרוטל 8,871 שקל עבור לינות של שאלתיאלי והנהג שלה, אורי מנחם, ובמארס 2010 – 7,353 שקל. הגזבר לזרוס אישר את החשבונות.

 מישרוטל נמסר בתגובה כי "ועדת הביקורת של ישרוטל הייתה מודעת לפרסום בעיתון גלובס בדבר אירועים שקרו בקק"ל בהם הוזכר שמו של דוד לזרוס. הוועדה בחנה את המידע שהיה מבוסס על "דו"ח פנימי". לאור תשובותיו של המועמד לשאלות חברי ועדת הביקורת,  ולאור הביאור בנושא  המופיע בדוחות הכספיים של קק"ל, החליטה הועדה פה אחד, שאין במידע זה להטיל דופי כלשהו במועמדותו של דוד לזרוס".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן