Skip to content

יוגבל שכר הבכירים בגופים נתמכים

השכר שלהם לא יעלה על שכר של מנכ"ל חברה ממשלתית. תוטל אחריות אישית על נושאי משרה בגופים נתמכים לכספים שהועברו אליהם שלא כדין. נקבע איסור על העברת כספים לתאגיד עסקי שהינו בשליטת מוסד ציבור הנתמך. לא תועבר תמיכה לגופים שיש להם יתרות שלא יועדו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שכר בכירים בגופים נתמכים מתקציב המדינה יוגבל מעתה. זאת לאחר ששר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, חתם על נוהל חדש, המעדכן את אופן הענקת תמיכות מתקציב המדינה למוסדות ציבור. בנוהל נקבע, לראשונה, מגבלה על שכר הבכירים בגופים נתמכים, כך שהשכר המקסימאלי למנכ"ל לא יעלה על שכר מנכ"ל חברה ממשלתי לא עסקית. הגבלה זו באה למנוע מצב בלתי סביר בו מנהלי גופים נתמכים מקבלים שכר גבוה מאוד מכספי משלם המסים, ללא פיקוח ולעיתים על חשבון הפעילות השוטפת של הגוף הנתמך.

אחריות אישית

שטייניץ (צילום: רם אלפיה)
"התקנות ימנעו תרמית לגבי מספר הלומדים בישיבות ומספר המשתתפים בפעולות העמותות השונות". השר שטייניץ (צילום: רם אלפיה)

הנוהל יטיל גם אחריות אישית על נושאי משרה בגופים נתמכים ויאפשר חיוב של בעלי תפקידים לכספים שהועברו אליהם שלא כדין ובהסתמך על דיווחים כוזבים. נקבעו גם צעדים מיוחדים במקרה של דיווח כוזב ביודעין, התחזות וסיכול ביקורת.

נקבע איסור על העברת כספים לתאגיד עסקי שהינו בשליטת מוסד ציבור הנתמך, למעט בדרך של הלוואת בעלים שתיעשה בתנאים מסוימים.

יתרות כספים

לצורך מניעת מצב שמוסדות ציבור בעלי יתרות צבורות גדולות שאינם משתמשים בהם מוסיפים ליטול חלק מעוגת התמיכות, נקבע, כי אין להעביר תמיכה לגוף שיש לו יתרות כספים שלא יועדו בשיעור העולה על 100% ממחזור הכנסותיו השנתי.

נקבעו הגבלות על העברת תמיכה שתכליתה קיום פעילות למוסדות ציבור המצויים בגירעון עמוק ובין היתר, דרישה להפעלת תכנית הבראה.

הנוהל החדש מפחית ביורוקרטיה ומאציל סמכויות למשרדי הממשלה. בנוהל החדש אפשר לאשר מקדמות עד שיעור של 40% לעומת 20% בנוהל הישן. הדבר יאפשר למשרדי הממשלה לשלם גם בתקופה בה מתנהלת המדינה ללא תקציב מאושר.

תרומה לטוהר המידות

"מדובר בתקנות שיאפשרו לממשלה לרסן את שכר הבכירים בגופים הנתמכים המקבלים את שכרם מכספי משלם המיסים. התקנות ימנעו תרמית לגבי מספר הלומדים בישיבות ומספר המשתתפים בפעולות העמותות השונות. זהו צעד חשוב שיתרום לטוהר המידות בישראל", אמר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן