Skip to content

בילוי חדש מול הכנרת

סביבת הכנרת אינה מצטיינת במרכזי קניות או במתחמים חדשים בכלל. לפני כחודשיים סער האגם: מרכז קניות עם 41 בתי עסק נפתח במתחם צמח, לרווחת התושבים והתיירים. בחודש הבא תיפתח במתחם השלוחה הצפונית של מסעדת ערמונים מסגולה, על לא פחות מאלף מטרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בצומת צמח שבעמק הירדן, נפתח לא מכבר מרכז הבילוי והקניות "מול כנרת", לחופה הדרומי של הכנרת. המרכז ממוקם בלב אזור חקלאי ובסמוך לבתי האריזה של צמח, מיקום המקנה לו את אופיו הכפרי המיוחד, למרות היותו מודרני ומייצג הרבה עסקים מאזור המרכז.

"מול כנרת" - ממוקם בלב אזור חקלאי ובסמוך לבתי האריזה של צמח, מיקום המקנה לו את אופיו הכפרי המיוחד. (צילום: רון שלף)
"מול כנרת" - ממוקם בלב אזור חקלאי ובסמוך לבתי האריזה של צמח, מיקום המקנה לו את אופיו הכפרי המיוחד. (צילום: רון שלף)

ב"מול כנרת" לא פחות מ-41 בתי עסק ובהם מסעדות, בתי קפה, חנויות אופנה, צעצועים וסופרמרקט לצד חנות ייחודית בבעלות מלאה של צמח מפעלים, בשם "אדמת העמק" ובה מיטב התוצרת המקומית של חקלאות ואמנות מהאזור.

המתחם משתרע על 26 דונם, כאשר השטח הבנוי הינו 10 אלף מטרים רבועים. במתחם, שנפתח בקיץ האחרון ונחנך בהפנינג אזורי חגיגי, כרבע מהחנויות הן מתחום ההסעדה, חלקן מסעדות כשרות.

את האווירה המסחרית מרככים פסלים סביבתיים צבעוניים ממתכת, המספרים את סיפור האיזור: האחד עוסק בהתיישבות, אחר – בתרבות הפנאי באיזור והפסל השלישי הוא בדמות הכנרת.

בין הרשתות הארציות המיוצגות במתחם נמנות הום סנטר, מגה ספורט, גולברי, גולף וגולף אנד קו, ריקושט, סטימצקי, באג מחשבים, העין השלישית ועוד.

קומת הכניסה כוללת מסעדות של מזון מהיר ובתי קפה ובהן מקדונלדס, מסעדת הום פיצה, קפה קפה, המסעדה המזרחית של צל תמר (המסעדה הידועה מאשדות יעקב), מסעדת השניצליה, לה גופרה, מסעדת בורגוס BBB ועוד.

ממסעדה אחת לארבע בתוך שנה

אולם מי שהולכים על המקום בגדול, ובניגוד למסעדות המזון המהיר, הם משפחת יפרח, הבעלים של מסעדת ערמונים ממושב סגולה, ששכרו כ-700 מ"ר למסעדה ועוד 300 מ"ר למרפסת, כדי לפתוח שם מסעדת גורמה איכותית.

רוב עסקיה של משפחת יפרח (המונה תשעה אחים, כולם עובדים בחברות השונות), ממוקמים בדרום הארץ, וכוללים את מתחם האירועים "נסיה" בצומת ראם מסמיה ואת מסעדת הגורמה ערמונים במושב סגולה.

"ערמונים". יפרח: במסעדה החדשה הושקעו כחמישה מיליון שקלים. היא מתפרסת על כאלף מטרים והיא מסעדה מתוחכמת ואופנתית. (צילום: יר"מ)
"ערמונים". יפרח: במסעדה החדשה הושקעו כחמישה מיליון שקלים, היא מתפרסת על כאלף מטרים והיא מסעדה מתוחכמת ואופנתית. (צילום: יר"מ)

עתה בכוונת המשפחה להפוך את ערמונים לרשת, כאשר המסעדה בצמח היא הראשונה. אחריה יתווספו השנה גם סניפים בלטרון ובמרחצאות חמי יואב – שם נכנסה בימים אלה המשפחה בבעלות ובשותפות.

יהודה יפרח, שעומד בראש הקבוצה, אומר למגפון, שבמסעדה החדשה הושקעו כחמישה מיליון שקלים, שהיא מתפרסת על כאלף מטרים וכי היא מסעדה מתוחכמת ואופנתית: "אני רוצה שכל איש עסקים, או מי שנוסע לחופשה בצפון, יעצור במסעדה הזו ואני מאמין שזה יקרה. גם מסעדת ערמונים בסגולה – שממוקמת במקום ממש לא מרכזי – מלאה בכל שעות היום, כאשר רוב הלקוחות אינם מהאזור".

עליית מפלס הכנרת והשלג בחרמון, הם בשורה טובה לאזור, שכן מצב הרוח של הישראלים קשור ישירות לגובה המפלס וכך גם הביקורים שלהם בחרמון המושלג. יפרח גם מסתכל קדימה ובונה על אורחי 400 יחידות הנופש של מלון אורכידאה כנרת, שבונה בימים אלה משפחת נקש בכורסי, בצדה המזרחי של הכנרת, מתחם שאמור להיות יוקרתי במיוחד.

מוטי סגל, מנהל מסעדת ערמונים בסגולה, אומר שהייחוד של המסעדה הוא ההתמחות בצליית בשר ודגים בטאבון ב-600 מעלות חום. כמו כן, במרוצת השנים נוצרו במסעדה מספר מנות שאהודות על האורחים במיוחד, והן יוגשו גם בערמונים צמח. ביניהן, ספיישל כבד אווז (89 שקלים), פטריות שמפניון מוקפצות ביין שרדונה, שמנת וערמונים, בניחוח אגוז מוסקט ( 49 שקלים), סלט ערמונים חם הכולל פטריות שמפיניון טריות, פלפלים קלויים, ערמונים מסוכרים על מצע עלי בייבי, עלי תרד ברוטב וינגרט הדרים ופרמז'ן מגולף (49 שקלים). במנות העיקריות מגישים בערמונים צלעות טלה בניחוח ערמונים (109 שקלים), טורנדו רוסיני (149 שקלים) וקינוחים כמו ופל אמריקאי עם רוטב קרמל טופי חם ובננות, גלידה, קצפת ורוטב שוקולד (44 שקלים).

מספק עבודה למאות אנשים

"מול כנרת" נמצא בבעלות משותפת של חברת תנופורט (חברה מקבוצת פישמן) וצמח מפעלים – חברה בבעלות 27 קיבוצי עמק הירדן, דרום רמת הגולן וגליל תחתון. המתחם מספק מקומות עבודה ליותר מ-400 עובדים.

מנכ"לית "מול כנרת", רחלי בנזקן, אומרת שמבחינתה, אמור המתחם לשמש כמרכז קניות אזורי וכמרכז בילוי לכל תושבי האיזור – טבריה, בית שאן, רמת הגולן "וכמובן לתת מענה לכל מי שעובר בצומת צמח ומגיע לטייל או לנפוש באיזור הצפון. לכן התמהיל כולל חלק משמעותי של הסעדה ויש כאן מגוון מרשים וגם מענה לקהל הדתי".

מנהל עמותת התיירות סובב כנרת, עילום אביגדורי, מברך על פתיחת המרכז ומוסיף ש"אנחנו מאמינים כי המקום יסייע להבאת תיירים נוספים לעמק הירדן, לרווחת כולנו".

המתחם פתוח שבעה ימים בשבוע: בימים א'-ה' בין השעות 10:00-21:00 ובימי ו' 09:30-14:30. בשבת – מהשעה 10:00 עד 22:00.

"מול כנרת", צומת צמח בעמק הירדן, טל' 04-6754410.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן