Skip to content

יתרת חוב המגזר העסקי – 760 מיליארד שקל

בנובמבר ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-5.2 מיליארדי שקלים. יתרת החוב של משקי הבית – 383 מיליארד שקל. בדצמבר ירדה הריבית על משכנתאות חדשות לא צמודות ב-0.1 נקודות אחוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש נובמבר ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-5.2 מיליארדי שקלים. יתרת החוב של משקיד הבית – 383 מיליארד שקל. בדצמבר ירדה הריבית על משכנתאות ב-0.1 נקודות אחוז

יתרת החוב של המגזר העסקי ירדה בחודש נובמבר ב-0.6% לרמה של כ-790 מיליארד שקל. יתרת החוב של משקי בית עמדה בסוף החודש על כ-383 מיליארד שקל.

החוב של המגזר העסקי

מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה נמסר, כי בחודש נובמבר ירדה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-5.2 מיליארדי שקלים לרמה של כ-790 מיליארד שקל. הירידה ביתרה נבעה מהשפעת ירידת מדד המחירים ב-0.5% וייסוף שע"ח מול הדולר בשיעור של כ-1.8%, שתרם לירידה בשווי השקלי של החוב במט"ח. בנוסף תרם לירידה פירעון חוב נטו של כ-1.6 מיליארדי שקלים – בעיקר של הלוואות מהבנקים (כ-1.2 מיליארדי שקלים).

בחודש דצמבר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אג"ח בשווי של כ-4.6 מיליארדי שקל, רובן באמצעות אג"ח סחיר; ההנפקות ב-2012 הסתכמו בכ- 28.6 מיליארד שקל, עלייה של כ-10% לעומת 2011. ממוצע ההנפקות החודשי עמד על כ-2.4 מיליארדי שקלים.

החוב של משקי הבית

יתרת החוב של משקי הבית עמדה בחודש נובמבר על סך של כ-383 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה בכמיליארד שקל (0.4%) ועמדה בסוף החודש על כ-269 מיליארד שקל. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-17 מיליארד שקל (6.8%).

בחודש דצמבר הסתכמו ביצועי המשכנתאות (נטילות של משכנתאות) בכ-4.7 מיליארדי שקלים, גבוה מהממוצע החודשי בשנת 2012 – 3.8 מיליארדי שקלים. עדיין מוקדם להעריך את ההשפעה של המגבלות החדשות על המשכנתאות על שוק הדיור, שכן הוראות אלה החריגו עד לסוף השנה הלוואות אשר ניתן להן אישור עקרוני לפני כניסת ההוראה לתוקף.

עלויות החוב במשק

בחודש נובמבר קטן הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות הלא הצמודים בכ-0.1 נקודות אחוז, עקב ירידה בריבית על האשראי הלא צמוד. הפער בין הריבית על האשראי ועל הפיקדונות במגזר הצמוד נותר ללא שינוי.

בחודש נובמבר עמד המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות – על רמה של 1.7 נקודות, ללא שינוי לעומת סוף החודש הקודם. זאת לאחר שבחודשיים הקודמים השלים מרווח זה ירידה של כ- 1.5 נקודות אחוז.

בחודש דצמבר ירדה הריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות בכ-0.1 נקודות אחוז. בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד לא נרשם שינוי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן