Skip to content

נתניהו בביקורו בהולנד: "סנקציות עכשיו על הבנק המרכזי ויצוא הנפט מאיראן"

בנושא המו"מ עם הפלסטינים אמר ראש הממשלה: "אני מוכן לפגוש את אבו מאזן בכל מקום ובכל זמן, וקורא לו: אל תברח משלום, תמשיך במשא ומתן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנושא המו"מ עם הפלסטינים אמר ראש הממשלה: "אני מוכן לפגוש את אבו מאזן בכל מקום ובכל זמן, וקורא לו: אל תברח משלום, תמשיך במשא ומתן"

מאת צבי זינגר

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב, במהלך ביקורו בהולנד, להדק את הסנקציות על איראן. "איראן גרעינית מסוכנת לישראל, לאזור ולעולם. אסור לאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני. הסנקציות החריפות נגד הבנק המרכזי וייצוא הנפט צריכות להיעשות עכשיו", אמר.

נתניהו ורעייתו שרה ביקרו בבית הכנסת הפורטוגזי באמסטרדם. בית הכנסת נבנה בשנת 1675 על ידי מגורשי ספרד ופורטוגל, נשמר באדיקות במשך 337 שנים, ומואר באמצעות מאות נרות וללא חשמל. בבית הכנסת נישאה תפילה לשלום אזרחי ישראל והולנד וראש הממשלה אמר: "אני נרגש להיות כאן היום אחרי שאת הבוקר התחלתי בירושלים, בירתה הנצחית של מדינת ישראל".

בנושא הפלסטיני אמר נתניהו: "ישראל מחויבת לשלום עם הפלסטינים. אין תנאים מוקדמים למשא ומתן. אי אפשר לסיים את השיחות לפני שמתחילים אותן. אני מוכן לפגוש את אבו מאזן בכל מקום ובכל זמן, וקורא לו אל תברח משלום, תמשיך במשא ומתן. אנחנו לא ורצים לחזור על הטעויות שעשינו בלבנון ובעזה. למקומות שעזבנו שטח, איראן נכנסה. ישראל צריכה לעמוד על הסכמי ביטחון אמיתיים, לא רק הבטחות. אני לא אתפשר על בטחון ישראל, בטחון המדינה היהודית היחידה".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "למה תוקפים אותנו, למה תקפו אותנו ב-1920? ולפני 1948? אז לא היו פליטים. הפליטים הם תוצאה של התקפות, לא הסיבה להן. הסיבה היא הסירוב העקבי לקבל את ישראל כמדינת העם היהודי".

בהתייחסו לבית הדין הבינ"ל היושב בהאג אמר נתניהו: "מנהיגי איראן, שקוראים לשואה חדשה, ומחבלי חיזבאללה וחמאס הם פושעי המלחמה. ישראל והולנד, אזרחי העם היהודי והעם ההולנדי, חייבים לעמוד יחד למען האמת".

לאחר התפילה, יצא הזוג נתניהו לספריית "עץ החיים" הסמוכה לבית הכנסת. ספריית "עץ החיים" היא הספרייה היהודית העתיקה בעולם ובה כ-500 כתבי יד עתיקים, בהם: כתביו של הרמב"ם מ-1282, הגדת אמסטרדם מ-1695 וכ-20,000 תדפיסים וכ-30,000 ספרים בשפות רבות. כמו כן, ביקרו בחדר האוצרות שבשטח בית הכנסת ובו תשמישי קדושה נדירים, ספרי תורה וכלי יודאיקה ששימשו את הקהילה היהודית מאות בשנים. בסיום הביקור בבית הכנסת, יצאו רה"מ ורעייתו למוזיאון רמברנדט המוקדש לגדולי הציירים בעולם. מנהל המוזיאון ערך לזוג נתניהו את הסיור במוזיאון.

ראש הממשלה נפגש בביקורו עם ראשי המדינה. בין השאר נפגש עם שר החוץ ההולנדי, אורי רוזנטל – יהודי הנשוי לישראלית. בפגישותיו הודה ראש הממשלה נתניהו על הקשר החם והאמיץ בין המדינות ועל התמיכה בישראל בזירה הבינלאומית.

1 Comment

  1. עמית שמש
    19 בינואר 2012 @ 12:52

    היית בהולנד ? אולי פשוט תלמד מהם איך אפשר לצמצם את התלות בנפט ?
    התלות בנפט הוא האסון הגדול ביותר של 50 השנה האחרונות – אם יהיה אמברגו נפט על אירן ,אז מי ירוויח ? סעודיה ,וונצואלה ?

    קח אופניים ותראה איך ההולנדים לא מתרגשים מעליות המחירים של הנפט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן