Skip to content

הנסיך הסעודי תורכּי אל-פייסל: "על איראן להפסיק להתערב בענייננו"

הנסיך הסעודי תורכּי אל-פייסל באיום מרומז לאיראן: "אל תתערבי בענייניהן הפנימיים של מדינות המפרץ הערביות". לדבריו "נשק גרעיני הוא אינו ערובה לביטחון והחזקתו תוביל רק למירוץ חימוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנסיך הסעודי תורכּי אל-פייסל באיום מרומז לאיראן: "אל תתערבי בענייניהן הפנימיים של מדינות המפרץ הערביות". לדבריו "נשק גרעיני הוא אינו ערובה לביטחון והחזקתו תוביל רק למירוץ חימוש"

מאת יצחק קמחי-זוארץ

מסר תקיף לאיראנים מצידו השני של המפרץ. הנסיך תורכּי אל-פייסל
מסר תקיף לאיראנים מצידו השני של המפרץ. הנסיך תורכּי אל-פייסל (ויקימדיה/Chuchu77)

הנסיך הסעודי תורכּי אל-פייסל, העומד בראש המרכז למחקרים ולימודים אסלאמיים ע"ש המלך פייסל קרא אתמול (ד') להנהגה האיראנית להפסיק להתערב בענייניהן הפנימיים של מדינות המפרץ.

הנסיך תורכּי אמר את הדברים בפני באי הקונגרס לביטחון לאומי ואזורי של המועצה לשיתוף פעולה של מדינות המפרץ (GCC), שנפתח אתמול במנאמה, בירת בחריין.  לדבריו, איראן צריכה לחדול מהתערבות בענייני הפנים של מדינות המועצה "בניסיון לגרום לפירוד ולתוהו ובוהו עדתי בין אזרחיהן תוך פגיעה בריבונתן ובעצמאותן".

הנסיך הוסיף: "ביטחון המפרץ הוא סוגיה חשובה לעולם כולו. כסעודים, אחריותינו הראשונה במעלה היא בנייתו של האזור ושמירה על ביטחונו. עם זאת לכל החברים יש אינטרס לקיום האסטרטגיה הזו." יחד עם זאת הבהיר כי "כל הצדדים מקווים שתימצא הנהגה איראנית חיובית שתראה בסוגית ביטחון המפרץ אינטרס לאומי גם שלה וגם של עמה, כשם שהיא אינטרס לנו לעמנו".

בסוגיית הגרעין אמר כי "החזקת נשק גרעיני הוא אינו ערובה לביטחון. למעשה קריאה כזו תוביל אך ורק למירוץ חימוש שהוא לא לטובת האינטרס האזורי ושעלול להביא להתערבות חיצונית מיותרת".  רק בנובמבר האחרון התבטא הנסיך תורכּי בעניין הגרעין האיראני ואמר כי תקיפת מתקני הגרעין האיראניים תהיה מקח טעות ו"טיפשות גמורה שתוצאותיה תהיינה הרות אסון".

בתוך זאת, שר החוץ האיראני, עלי אכּבּר סאלחי, אמר שלשום (ד') כי על סעודיה "לחשוב מחדש" על הבטחתה להגביר את ייצור הנפט במקרה של הפסקת אספקת הנפט מאיראן, בהתייחסו להצהרתו של עלי א-נעימי, שר הנפט הסעודי, בנושא זה. בתגובה לדברים האלה הצהיר בכיר אמריקני כי העולם צריך לצמצם את הישענותו על הנפט האיראני, שבלאו הכי ממלא כיום רק את צרכיהן של מדינות אירופיות, אפריקניות ואסייתיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן