Skip to content

בכורת הסרט התיעודי "ליגה טרזין" נערכה הערב בתל אביב

אברום בורג: "אלה שהניפו את השלטים של 'בית"ר ירושלים טהורה' חיים לא רחוק מאלה שעברו מקריאות כאלה להשמדת אנשים".
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

למעלה מ- 450 איש, בהם ניצולי שואה, הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל, נציגי מכבי והפועל ת"א, קבוצת הנוער של רמת השרון, מאמן נבחרת ישראל בעבר אברהם גרנט, יו"ר מפעלות חינוך אברום בורג, הסופר היהודי-הולנדי סיימון קופר (מחבר "אייאקס, הולנד והיהודים") והפרופסור להיסטוריה משה צימרמן, השתתפו בהקרנת הבכורה של הסרט "ליגה טרזין", סרט תיעודי המספר את סיפורו של הכדורגל בזמן השואה בגטו טרזינשטאט, בו צולמו סרטי תעמולה נאציים כדי לשכנע את העולם שאין ממש בטענות על השמדת יהודים. הסרט דן גם באנטישמיות בכדורגל האירופאי בשנות ה-2000.

בסיומה של הקרנת הסרט התקיים פאנל בהנחיית עמית הורסקי ובהשתתפות פרופ' צימרמן, אברום בורג וסיימון קופר. השלושה התייחסו לאירועי אתמול במגרשה של בית"ר ירושלים ומחאת אוהדיה באשר להצטרפות שחקנים מוסלמים לקבוצה.

אברום בורג: "אלה שהניפו את השלטים של 'בית"ר ירושלים טהורה' חיים לא רחוק, הם לא באותו מקום, אבל הם חיים לא רחוק מאלה שעברו מקריאות כאלה להשמדת אנשים".

פרופ' משה צימרמן: "מה שהיה בירושלים אתמול דומה מאוד למה שהיה בגרמניה ב- 1933. בגרמניה זרקו ספורטאים יהודים כדי לשמור על טוהר הגזע, והדרישה אתמול היא דומה מאוד. מוטב לשאול האם שנאת זרים שיש אצלנו בארץ לא מזכירה את אותם דברים מסמרי שיער שקראו באירופה אז?"

סיימון קופר: "חייבים להבין את נושא השואה כיום באירופה, אני לא מאמין ששואה יכולה להתקיים תחת שלטון דמוקרטי. באירופה הדרך המהירה ביותר להיחשב "ילד רע" היא להריע לשואה, להגיד משהו בעד השואה. כשאותם אוהדים באירופה עושים את זה, השאיפה שלהם היא לא עוד שואה אלא להראות שהם "באד בויז"."

השלושה התייחסו לדרך בה הכדורגל יכול לשמש ככלי חינוכי, ככזה שיכול לשמש בתהליך חינוכי להכרת האחר.
ההפקה של הסרט הינה בשיתוף פעולה של ארבעה חברים במקצועות המדיה הטלוויזיונית – מייק שוורץ, אבי קנר, רובי גת ואורי בוזגלו בשיתוף עם בית טרזין (מוזיאון שואה בקיבוץ גבעת חיים איחוד). הסרט מתאפשר תודות לסיוע של ועידת התביעות

1 Comment

  1. עדית טחורש-ג'אנה
    3 בפברואר 2013 @ 12:08

    אלה שהניפו את השלטים חיים שנות אור ממה שנאצים עשו! הנאצים עינו ורצחו ילדים ומבוגרים בכמויות אינסופיות. הסיבה שאנו זוכרים את השואה היא לא בגלל כמה שלטים שהונפו. אל תקטינו את השואה!
    שלטים כמו שהניפו אוהדי בית"ר הונפו גם בידי האמריקאים נגד השחורים בשנות ה-50' וכמובן לפני כן. זה עדיין לא הוביל לעינויים מאסיביים ורציחה בהיקף כזה!
    כמובן שאני נגד גזענות מכל סוג שהוא, אבל גם לרמוז שאנו נאצים, זה מוגזם!
    הנאצים לא זכורים בהסטוריה בגלל איזה חייל שהתעצבן והיכה מפגין. אין שום קשר. זה קורה בכל העולם. הנאצים זכורים בשל עינויי התופת- הרעבת מיליוני אנשים, ניצולם הפיזי, זריקת תינוקות חיים לאש, ניסויים באנשים, אונס, ירייה באנשים, וחיסולם בתאי גזים.
    לעולם אל תעשו את ההשוואה האיומה הזאת!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן