Skip to content

ביקורת קשה על הסכם ארגנטינה-איראן לחקירת הפיגוע

שגריר ארגנטינה בישראל יזומן למשרד החוץ לתת הסברים. שגרירת ישראל בבואנוס איירס, דורית שביט, תבקש הסברים משר החוץ הארגנטינאי, הקטור טימרמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהודעה רשמית שפירסם הערב משרד החוץ הוא מתח ביקורת חריפה ביותר על ההסכם שנחתם בין ארגנטינה לאיראן, לחקירה משותפת של הפיגוע שהיה ב-1994 בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, שבו נהרגו 85 בני אדם ומאות נפצעו.

"ההסכם שנחתם בין ארגנטינה לבין איראן הפתיע לרעה את  ישראל, ועורר אכזבה עמוקה", נאמר בהודעת משרד החוץ. "שגריר ארגנטינה בישראל יזומן בהקדם למשרד החוץ בירושלים על מנת להסביר את המהלך האחרון של ממשלתו. שגרירת ישראל בבואנוס איירס, דורית שביט, תבקש פגישה עם שר החוץ הארגנטינאי, הקטור טימרמן, על מנת שיבהיר את המניעים למהלך".

 יתבקש לתת הסברים. שר החוץ הארגנטינאי הקטור טימרמן (צילום: ויקיפדיה)
יתבקש לתת הסברים. שר החוץ הארגנטינאי הקטור טימרמן (צילום: ויקיפדיה)

משרד החוץ מסביר בהודעתו כי כבר עם תחילת המגעים בין המשלחות של איראן וארגנטינה, ביקשה ישראל עדכונים על הנושאים שנדונו שם – אך לא זכתה לכל תשובה משלטונות ארגנטינה.

"עניינה של ישראל בנושא ברור ומובן. הפיגוע ב-1994 כוון נגד  בנין AMIA, מרכז הקהילה היהודית  וגבה 85 הרוגים ומאות פצועים, יהודים ולא יהודים.

אף שהפיגוע בוצע על שטח ארגנטינה נגד אזרחי מדינה זו, הרי שהחקירה של הרשויות הארגנטיניות העלתה קווי דמיון ברורים בינו לבין הפיגוע נגד שגרירות ישראל בבואנוס איירס שנתיים קודם לכן. הקשר המוכח בין הפיגועים מקנה לנו זכות טבעית לעקוב אחר החקירות ולצפות להבאתם לדין של המבצעים ושולחיהם, בפרט כאשר אנו ממשיכים לסבול מנגע הטרור האיראני ברחבי העולם", נאמר בהודעת משרד החוץ.

"הרשויות בארגנטינה הצביעו על איראן כגורם העומד מאחורי הפיגוע, ואף נקטו מול אינטרפול בצעדים המתבקשים ממצאי החקירה. כעת, ההסכם שנחתם מעלה תהיות קשות: הוא מקים ועדה שהמלצותיה לא מחייבות, ומעניק למדינה שהעקבות מובילים אליה, איראן, סמכות לדחייה אינסופית של עבודת הוועדה.

"ספק אם זו הדרך אשר תוביל לעשיית צדק", נאמר בהודעת משרד החוץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן