Skip to content

אירופה מתעוררת לסכנות האסלאם הקיצוני בצפון אפריקה

בביקור מפתיע שערך באלג'יריה ובלוב, דייוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, מתחייב לסייע לשתיהן במאבק באסלאם הקיצוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 רשת "צרפת 24" מדווחת כי ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון מבקר בלוב, לאחר ביקורו באלג'יריה, שעם ממשלתה חתם על עסקה ביטחונית. ראש ממשלת בריטניה אמר שצבא ארצו יסייע לאמן את כוחות הביטחון של לוב.

קמרון - עלינו ללמוד את לקחי העבר
קמרון - עלינו ללמוד את לקחי העבר

קמרון כינה את צפון אפריקה ומדבר סהרה "מגנט לג'יהאדיסטים" והזהיר מפני "מאבק ארוך טווח" נגדם, אחרי ש-38 בני ערובה לפחות נרצחו במתקפה אסלאמית על מתקן גז אלג'ירי בחודש שעבר.

"לא ייתכנו חירות אמיתית ודמוקרטיה אמיתית בלא ביטחון ויציבות גם כן. אנו מחויבים לתמוך בשני אלה כאן, ובסביבתכם", אמר קמרון במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת לוב, עלי זיידן.

"סיכמנו על חבילת סיוע נוספת מבריטניה ללוב – הגברת האימון הצבאי שאנחנו מספקים ותוספת יועצים למשטרה. כמו כן דנו בעזרה אפשרית לבניית המעמד החוקתי של ממשלת לוב החדשה", הוא הוסיף.

ביקורו האחרון של קמרון בלוב התקיים בשנת 2011, בחברת נשיא צרפת דאז, ניקולא סרקוזי. אז הם התקבלו בבנגאזי במצהלות ההמון בעקבות סילוק הרודן מועמר קדאפי בתמיכת צרפת, בריטניה וארצות הברית.

מאז, העיר השנייה בגודלה בלוב סובלת מאלימות רבה והפכה בסיס לקבוצות אסלאמיות קיצוניות. בשבוע שעבר דחקה בריטניה באזרחיה לצאת את העיר, בציינה "איום מידי". הצעד הכעיס את ממשלת לוב הנחושה למשוך למדינה השקעות ומומחיות מחוץ לארץ אחרי עשורים של תת-השקעה בתקופת משטר קדאפי.

ביום רביעי נועד קמרון באלג'יר עם ראש ממשלת אלג'יריה, עבדול מאלק סלאל, ועם נשיאה עבד אל-עזיז בוטפליקה, וחתם על הסכם שיתוף פעולה ביטחוני בין שתי המדינות.

שתי המדינות יחליפו מידע בענייני ביטחון הגבולות והתעופה, טיפול במטעני נפץ מאולתרים, ומאבק בתעמולה ובאידיאולוגיה קיצוניות. כמו כן המדינות ישתפו פעולה במאבק נגד איומים על יציבות צפון אפריקה.

"כאשר הטרור צומח ברחבי העולם, הוא מזיק לאזרחינו ולאינטרסים שלנו באזורים מוכי טרור אך גם בבית", אמר קמרון לכתבים. "מפני שהוא צומח, אל לנו להתעלם ממנו, עלינו להילחם בו עם שותפינו".

ביום שלישי הודיעה לונדון שתשלח למאלי יותר מ-300 אנשי צבא למשימות אימון ותמיכה אווירית, כדי לסייע למבצע הצבאי הצרפתי המתנהל במדינה.

עם זאת, קמרון נמנע מתגובה צבאית גדולה ישירה והוא תומך תחת זאת בעידוד ממשלות באזור ליטול את ההובלה בנושאי ביטחון ולהעצים את שלטון החוק והמוסדות הדמוקרטיים באזור.

"למדנו את לקחי העבר – בעיות אלה אינן ניתנות לפתרון באמצעים צבאיים בלבד", אמר קמרון. "אנו זקוקים לשילוב של תגובה ביטחונית חריפה לצד שיתוף פעולה בינלאומי, באמצעות הדיפלומטיה שלנו, תקציב הסיוע, וכל האמצעים העומדים לרשותנו – לרבות חיפוש פתרונות פוליטיים למעשי העוול היסודיים המשמשים מצע לצמיחת הטרור".

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן