Skip to content

קולנוע פוגש מציאות: יש חיים בגן עדן

הסרט "גן עדן" של רן טל, זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ירושלים, יפתח ביום חמישי את סדרת "קולנוע פוגש מציאות" – סרטים דוקומנטרים שנוצרו בפריפריה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מבט קולנועי מרהיב ביופיו. מתוך "גן עדן". צילום: דניאל קדם

פרויקט "תרבות וקהילה" של הבנק הבינלאומי מציג את "קולנוע פוגש מציאות" – סדרה, שבמסגרתה יוקרנו סרטים דוקומנטרים שנוצרו בפריפריה. בסדרה יוקרנו השנה חמישה סרטים שנוצרו מחוץ לתל אביב – "במקומות שבהם עדיין יש אדמה חשופה ועליה מתהלכים לא רק אנשים וחיות המחמד שלהם, אלא גם שאר בעלי חיים. הסרטים מתארים קשרים מגוונים בין אנשים לסביבותיהם ולשכניהם, לאורן המשתנה של שעות היום ועונות השנה", מספרת יעל שוב, אוצרת הסדרה.

 הסדרה תפתח עם "גן עדן" – סרטו הדוקומנטרי של רן טל, זוכה פרס הבימוי בפסטיבל ירושלים 2012, העוסק בסיפורו של גן השלושה, הידוע גם כ"סחנה" – אחד הפארקים הגדולים, המפורסמים והמתוירים ביותר בישראל.  במשך אביב, קיץ, סתיו וחורף של שנה אחת עוקב הסרט אחר השתנותו של הגן. במבט קולנועי מרהיב ביופיו מספר הסרט את סיפורם של האנשים שמבקרים ועובדים בו: יעקב שאשתו עזבה אותו ומאז הוא חי בבדידות וצער, את'יר הפלסטיני שמתכנן לעזוב לקנדה כי החיים שלו בישראל לא מאפשרים לו להגשים את עצמו, יעל שאולצה להתחתן בגיל 13 וסבלה במשך שנים ארוכות מהתעללות פיזית ונפשית, יצחק שעד היום לא מתאושש ממות אחיו במלחמה ומחפש מפלט מהאבל במים הצוננים. אלו רק חלק משלל דמויות מרתקות ונוגעות ללב, שאותן פוגשת המצלמה.

הסרט יוקרן ביום חמישי, 7 בפברואר, ב-20:00, באודיטוריום בית הבנק הבינלאומי, שדרות רוטשילד 42, תל אביב. הכניסה חופשית בתיאום מראש בטל' 03-5130001. הסרט הבא בסדרה – "פרות שמנות, פרות רזות" של מני אליאס, יוקרן ב-14.3.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן