Skip to content

קבוצת בלקסטון: רווחי שיא מאז ההנפקה לציבור

חברת ההשקעות האמריקנית המנהלת קרן השקעות מהגדולות בעולם, דיווחה על מתן רווחים למשקיעיה בסכום הנאמד בעשרות מיליארדי דולרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת בלקסטון מפרסמת את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון האחרון של שנת 2012. הנתון שמשך את עיקר תשומת הלב הוא רווח של כמעט 2 מיליארד דולר שהחברה רשמה בשנת 2012, עלייה של 30% מהשנה שעברה. הרווח לשנת 2012 משקף רווח למניה של 1.77 דולר, והוא הגבוה ביותר שדווח מאז שהחברה הונפקה לפני כחמש שנים. עוד נרשם בדו"ח, כי במהלך שנת 2012 החזירה קבוצת בלקסטון למשקיעיה 18.5 מיליארד דולר מרווחיה.

סטיב שוורצמן, יו"ר ומנכ"ל קבוצת בלקסטון (מקור: ויקימדיה)
סטיב שוורצמן, יו"ר ומנכ"ל קבוצת בלקסטון (מקור: ויקימדיה)

קבוצת בלקסטון שהוקמה לפני כ-28 שנים הינה חברת השקעות הממוקמת בארצות הברית. בתחום ההשקעות הפרטיות, לבלקסטון קרן השקעות פרטית השניה בגודלה בעולם, על פי אתר האינטרנט Private Equity International. בלקסטון היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום ניהול נכסי הנדל"ן והאשראי והיא פירמה מובילה בתחום הייעוץ הפיננסי.

השקעות פרטיות וניהול נכסים

בתחום ההשקעות הפרטיות בלקסטון הכניסה כ-828 מיליון דולר בשנת 2012, צמיחה של 43% מהשנה שעברה. ההכנסות התבטאו בעלייה חדה בעמלות הנבעו מביצועים מעל היעד ובהכנסות מהשקעות, אשר התבטא ברווח של 412 מיליון דולר, גידול של 71% מהשנה שעברה. ברבעון האחרון של השנה הרוויחה בלקסטון מהפעילות כמעט 200 מיליון דולר, עלייה של כמעט 90% מהרבעון המקביל אשתקד.

מטה הנהלת קבוצת בלקסטון בניו יורק (מקור: Americasroof at en.wikipedia)
מטה הנהלת קבוצת בלקסטון בניו יורק (מקור: Americasroof at en.wikipedia)

ההכנסות מניהול נכסים בשנת 2012 עלו בשיעור קטן יחסית של 3% מהשנה שעברה לכמעט 1.7 מיליארד דולר. הרווח השנתי לא רשם כמעט כל עלייה מהשנה שעברה ועמד על כמעט מיליארד דולר. הרווח לרבעון הרביעי של השנה החולפת ירד ב-2% יחסית לתקופה המקבילה אשתקד ועמד על כמעט 250 מיליון דולר.

בתחום האשראי רשמה קבוצת בלקסטון את ההישג המרשים שלה עד כה מאז הנפקתה. רווח הנקי בתחום זה עלה משנת 2011 ב-130% לשיא של 325 מיליון דולר, כאשר ברבעון האחרון השנה עלו הרווחים ביותר מ-95% יחסית לרבעון המקביל אשתקד.

בצד ההישגים המרשימים רשמה הקבוצה ביצועים מאכזבים בתחום שירותי הייעוץ הפיננסי. ההכנסות לשנת 2012 ירדו ב-6% לכמעט 370 מיליון דולר ועמו צנח גם הרווח ב-21 אחוזים ל-48 מיליון דולר יחסית לשנה הקודמת. את הירידה בהכנסות וברווחים מסבירים בבלקסטון בעקבות עיכובים בסגירה של עסקאות רכישה ולא בגלל רמות הביצועים של חטיבת הייעוץ של הבנק.

בהתייחס לנתונים אמר מייסד קבוצת בלקסטון והמנכ"ל המכהן, סטפן שוורצמן, כי: “הרבעון הרביעי של שנת 2012 הכתירה את השנה עם שיא בביצועים הפיננסים עבור בלקסטון, עם הכנסה שנתית של למעלה מ-4 מיליארד דולר ורווח של 2 מיליארד דולר, התוצאות הטובות ביותר שלנו מאז שהפכנו לחברה ציבורית לפני חמש וחצי שנים”.

"יצרנו באופן עקבי ביצועים מרשימים להשקעות שלנו, עבור המספר המצומצם של המשקיעים שלנו, מאז שהחברה נוסדה לפני 28 שנים ושנת 2012 לא היתה יוצאת מן הכלל, כאשר כל העסקים שלנו מכים את המדדים בתחומים שלהם”.

"הביצועים החיובים שלנו ימשיכו לתמוך בצמיחה נוספת, כאשר המשקיעים הנוכחים שלנו ממשיכים להשקיע יחד עמנו, ואנחנו ממשיכים למשוך משקיעים נוספים ברחבי העולם. השנה אנחנו דיווחנו על כניסה של הון בהיקף של 34 מיליארד דולר והחזרנו למשקיעים שלנו 18 מיליארד דולר, דבר המתבטא בשיא בהיקף הנכסים המנוהל של 210 מיליארד דולר עליה של 26% מהשנה שעברה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן