Skip to content

רשמית: הגופה שנמצאה בחניון היא של ריצ'ארד השלישי

חוקרים מאוניברסיטת לסטר הודיעו במסיבת עיתונאים כי הזיהוי הינו סופי. בקורב יובא המלך, שזה עתה נמצא מחדש, לקבורה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
גיבן ואכזר. ריצ'ארד השלישי (מקור: ויקימדיה)

זה היה מסע מרתק שבסופו תגלית מדהימה. חבורת של מדענים בריטיים אישרה היום כי שלד שהתגלה מתחת למגרש חנייה השייך למועצת העירייה בלסטר הוא שלדו של המלך ריצ'ארד השלישי, שליט שתקופת כהונתו לא עלתה על שנתיים, אך ימיה היו סוערים ומדממים.

הממצא ההיסטורי, שהתגלה לפני כחודשיים, מילא אחר כל הציפיות שתלו בו. במסיבת עיתונאים שנערכה היום הכריזו החוקרים מאוניברסיטת לסטר כי אפשר לקבוע "מעבר לכל ספק סביר" שהשלד, שאותו בדקו מאז ספטמבר אשתקד, שייך למלך ריצ'ארד השלישי, שנהרג בקרב בבוזוורת' בשנת 1485.

ראש צוות הארכיאולוגים, ריצ'ארד באקלי, עלה לבמה והכריז כי לפי דעתו האקדמית, "מעבר לכל ספק סביר, האיש ששרידיו התגלו ב-12 בספטמבר הוא אכן המלך ריצ'רד השלישי, האחרון מבית פלנטג'נט שמלך על אנגליה". קודם לכן נשאו דברים שורה של חוקרים שטענו כי את מסקנתם מאששות "הראיות המשכנעות ביותר".

ריצ'ארד השלישי הוא אחד מאותם מלכים שחלק מקורות חייהם מוכרים לנו בעיקר באמצעות מחזה שייקספירי שעסק בדמותו. שייקספיר תיאר את המלך כגיבן אכזר שלא היסס לחסל את כל מי שהפריע לשאיפותיו להגיע אל הכתר. ההיסטוריה קובעת כי בין אותם מיכשולים היו גם שני אחייניו הצעירים של ריצ'ארד, שהוצאו להורג בפקודתו במצודת לונדון.

במשך מאות שנים לא נודע מקום קבורתו של ריצ'ארד. על פי התיעוד הידוע, הוא נקבר בידי נזירים פרנציסקניים בכנסייתם בעיר לסטר שמצפון ללונדון. אלא שבתקופת מלכותו של הנרי השמיני, שהיה יריבה של הכנסייה הקתולית, נגזר גם דינה של זו להיסגר. לאחר שנסגרה, פורקה הכנסייה ומיקומה נשכח.

כל זה היה נכון עד ספטמבר 2012. קבוצת ארכיאולוגים, שחיפשה אחר גופתו של ריצ'ארד, חשפה שלד של גבר מבוגר שנראה כי נפל בקרב. בין חוליות גבו של ההרוג נמצא חץ, ואילו  והגולגולת ספגה מכה מכלי בעל להב. השלד גם נראה כשייך לאדם שסבל מעקמת – תיאור העולה בקנה אחד עם מראהו של המלך הגיבן, כפי שתואר ביצירה השייקספירית.

מאז הגילוי ערכו חוקרי האוניברסיטה בדיקות מדעיות כדי לקבוע את גילו של השלד. כאמור, הסתיימו בדיקות אלה במסקנה חיובית.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן