Skip to content

זכריה זביידי הסגיר עצמו לביטחון המסכל הפלסטיני

זכריה זביידי, לשעבר מפקד כוחות גדודי אל אקצה בג'נין, הסגיר עצמו לאחר שנודע לו כי ישראל הודיעה לרשות שהוא מבוקש לחקירה בהקשר לפיגוע שהוא נחשד במעורבות בו. פלסטינית נעצרה ליד מערת המכפלה עם סכינים בכליה. לפי נתוני השב"כ נרשמה ירידה בהיקף הפיגועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

זכריה זביידי (צילום: יו טיוב)
שינוי במעמד? זכריה זביידי (צילום: יו טיוב)

זכריה זביידי, לשעבר מפקד כוחות גדודי אל אקצה בג'נין,  הסגיר את עצמו בג'נין לידי אנשי הביטחון המסכל הפלסטיני, לאחר שנודע לו כי ישראל הודיעה לרשות שהוא מבוקש לחקירה על ידה. זביידי, שהיה מבוקש בעברו, זכה ל"חנינה" לאחר שהודיע כי הוא מתפרק מנשקו. זביידי נכלא בחודש מאי  2012 על ידי הרשות הפלסטינית לאחר שנחשד כי היה מעורב בירי לעבר ביתו של מושל ג'נין. הוא שוחרר באוגוסט שעבר לרגל חג עיד אל פיטר, כמחווה של רצון טוב מצד הרשות.

לאחר תקופה ארוכה בה הניחו לו כוחות הביטחון הישראליים, חל שינוי במעמדו, ככל הנראה בעקבות תקרית ירי שבה היה מעורב, על פי החשד. מדובר בתקרית בה פתחו שני מחבלים פלסטינים בירי לעבר מחסום ג'למה מצפון לג'נין. לא היו נפגעים באירוע. מקורות פלסטיניים אומרים, שמידע שהגיע מישראל הצביע על כך שזביידי היה האיש שהורה לשניים הללו להוציא לפועל את הפיגוע. 

פלסטינית בת 21 נעצרה היום (שני),  בשעות אחר הצהרים בכניסה למערת המכפלה כשברשותה שני סכינים גדולים. היא טענה לפני לוחמי מג"ב שעצרו אותה, כי הגיעה למקום כדי לבצע פיגוע דקירה "כנקמה על כך שפגעו בה בתל אביב". הצעירה, נלקחה לחקירה במשטרת חברון. 

היום בצהריים הגיעה הצעירה לעמדת הבידוק שבמערת המכפלה. במהלך הבדיקה צפצף מכשיר הסריקה ובחיפוש שנערך בכליה נמצאו הסכינים. במהלך חקירתה במשטרת חברון אמרה: "באתי לפגוע בחייל כנקמה על כך שפגעו בי פעם בתל אביב".

בניגוד לתחושה הכללית כי יש החמרה בפעילויות הטרור בשטחים, על פי נתוני השב"כ, נרשמה ירידה בהיקף הפיגועים במהלך חודש ינואר 2013: 83 פיגועים בינואר, לעומת 112 בדצמבר 2012.

 

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן