Skip to content

פורטל שנקר, מכרז נוסף של הרכבת הקלה בגוש דן

חברת נת"ע פרסמה מכרז לביצוע פורטל שנקר: מבנה תת קרקעי באורך 400 מטרים, המחבר בין הקטע העליון לבין הקטע התת קרקעי של הקו האדום ברכבת הקלה בגוש דן, על רחוב ז'בוטינסקי, בין פ"ת לבני ברק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת נת"ע – נתיבי תחבורה עירונים להסעת המונים, פרסמה היום את המכרז לפורטל שנקר, מכרז חשוב נוסף בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, שיסע מפ"ת לבת ים, דרך בני ברק, ר"ג ותל אביב-יפו.

מדובר במבנה תת קרקעי באורך 400 מטרים, שיחבר בין המקטע מעל הקרקע של הקו האדום ברכבת הקלה, לבין הקטע התת קרקעי, ברחוב ז'בוטינסקי, ליד רחוב שנקר, מפ"ת לבני ברק. כלומר ממזרח למערב. המכרז מופנה לחברות ישראליות שיוכיחו ניסיון ואיתנות פיננסית, כפי שמפורט במכרז.

קידוחי ניסיון ברחוב טוסקניני (צילום יח"צ)

מנכ"ל חברת נת"ע, יצחק זוכמן, הביע שביעות רצון רבה מפרסום מכרז פורטל שנקר וציין שזוהי עוד הוכחה לכך שבחברה עומדים ביעדים ובוכניות העבודה שנקבעו. לדבריו "אחרי שפרסמנו כבר את מכרזי הכרייה, מתחמי התחנות (הקופסאות) ואת מכרז הקרונות, פרסום מכרז פורטל שנקר הוא שלב חשוב במימוש פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, ואנו נמשיך בביצוע הפרויקט עד להבאת פתרון תחבורתי למצוקה הקיימת היום בתחום בגוש דן ".

העבודות בפורטל שנקר אמורות להתחיל בסוף השנה הזאת. המבנה יבוצע בשיטת חפירה וכיסוי CUT AND COVER, ויכלול גם עבודות של ביצוע הסדרי תנועה במקום, ביצוע קונסטרוקציה כבדה, שאיבת מי תהום והעתקת תשתיות, על רחוב ז'בוטינסקי, בקטע שבין רחוב שנקר לצומת גהה.

הקו האדום של הרכבת הקלה ינוע בשלב הראשון בין פ"ת לבת ים לאורך 23 ק"מ, 11 ק"מ מהם מתחת לקרקע, ובהמשך יוארך בשני ק"מ נוספים גם לראשל"צ. תחילת הפעלת הקו בצורה ניסיונית צפויה בסוף 2017, ושנה לאחר מכן אמורה להתחיל ההפעלה המסחרית של הקו האדום.

הצפי הוא ל-240 אלף נוסעים ליום, שהם כ-70 מיליון נוסעים בשנה. פי שניים מספר הנוסעים כיום ברכבת הקלה בירושלים, ופי שלושה ממספר נוסעי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ כיום.

במקביל ממשיכה חברת נת"ע בביצוע קידוחי הניסיון לקו הירוק ברחבי ת"א. בשבוע שעבר החלה החברה לבצע שני קידוחי ניסיון ברחוב טוסקניני בעיר ובכך יסתיים השלב הראשון של הבדיקות, עם שבעה קידוחים. הקידוחים מתבצעים לעומק 40 מטרים, מתחת לפני תהום, וזאת כדי לבדוק את טיב הקרקע ואת עמידתה בלחצים הצפויים של הכרייה.

הקו הירוק אמור לצאת בשתי זרועות מחולון ומראשל"צ, להמשיך דרך ת"א, חלקו מתחת לקרקע ולהסתיים בשתי זרועות: אחת בהרצליה והשנייה ברמת החייל ת"א. העבודות בקו זה אמורות להתחיל בשנת 2016 ולהסתיים בשנת 2021.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן