Skip to content

הטאבו נשבר, הבריטים אוכלים גם סוסים

בשרם התגלה בלזניה בקר ו-DNA של סוסים וחזירים התגלה בהמבורגרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת CNN מדווחת שמשרד הבריאות הבריטי הורה לבחון את כל מוצרי הבשר בממלכה, אחרי שהתגלו בין שישים למאה אחוזים של בשר סוסים התגלו בלזניה שמשווקת ענקית המזון הקפוא, פינדוס.

פינדוס אומרת שהסירה את הלזניה ממדפי החנויות ביום שני שחלף כאמצעי זהירות אחרי שגם יצרנית המעדן הצרפתית, קומיגל, עוררה דאגה בקשר לסוג הבשר שהחברה משתמשת בו.

במה את מאכילה אותי אמא?
במה את מאכילה אותי אמא?

בינתיים הסירה פינדוס מהמדפים בצרפת גם שלושה מוצרים קפואים: לזניה בולונז, פשטידת רועים ומוסקה. גם במוצרים אלה התגלה בשר סוסים למרות ששווקו כמכילים 100% בשר.

התגלית האחרונה מתבררת פחות מחודש אחרי שרשויות בריאות המזון באירלנד מצאו בעשרה מתוך עשרים ושבעה מוצרי המבורגר שנבדקו, DNA של חזירים ובעשרים ושלושה – של סוסים. בתשעה מתוך עשרת המוצרים היתה רמת ה-DNA  נמוכה מאוד, אולם בדוגמה אחת, מתוצרת ענקית הקמעונאות, טסקו, נמצאו 29 אחוז בשר סוס. כתוצאה מכך סולקו מיליוני המבורגרים ממדפי החנויות. אך שערוריית הבשר המפוקפק אינה מוגבלת לבריטניה, יש לה השלכות בינלאומיות. חברות בפולין, צרפת, בריטניה ואירלנד מעורבות בה.

ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון צייץ בהקשר לכך: "זה לגמרי לא קביל – לא מדובר בבטיחות מזון אלא בתיוגו הראוי ועל אמון הצרכנים".

בעקבות תגלית פינדוס הורתה מנכ"לית הרשות הממונה על תקינת המזון הבריטית לכל החברות בבריטניה לבדוק את מוצרי הבשר שלהם עד יום שישי הבא. "אנו דורשים שכל משווקי המזון יערכו בדיקות אותנטיות של כל מוצרי הבשר, המבורגרים, קציצות ולזניה, ויעבירו את התוצאות לרשות התקינה. הם נדרשים לבדוק נוכחות כמויות ניכרות של בשר סוסים".

גם בשוודיה הסירו שלושת קמעונאי המזון הגדולים ביותר מהמדפים לזניה ארוזה החשודה כמכילה בשר סוסים, והם נדרשים לוודא שהמוצרים שהם מוכרים מכילים רק מה שמסומן על התווית. אף שבשר סוסים אינו מסוכן לבריאות, שימוש בלתי חוקי בו מעלה את החשש שהוא עלול להכיל תרופה וטרינרית, פנילבוטאזון. בשר המכיל את החומר הזה אינו מורשה להיכנס לשרשרת המזון של בני אדם ומסכן את בריאותם. בשר סוסים נחשב לרוב טאבו בבריטניה, אף שנהוג לאכול אותו בצרפת ובמדינות אחרות, לרבות סין, רוסיה, קזחסטאן ואיטליה.

גילוי בשר סוסים וחזירים במוצרי מזון האמורים להכיל רק בשר בקר, מדאיג במיוחד את המוסלמים שבשר חזיר אסור עליהם, ואת היהודים הנאלצים להתנזר גם מבשר סוסים.

משרד המשפטים הבריטי אישר בשבוע שעבר, שכמה פשטידות בשר ומוצרים דומים שסופקו לבתי סוהר ותויגו והוגשו לאסירים כ"חלאל", כשרים על פי ההלכה המוסלמית, הכילו שרידי DNA  של חזירים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן