Skip to content

ליברמן: "לנהל מו"מ עם הפלסטינים על הסכם ביניים ארוך טווח"

ליברמן לא מאמין בפתרון קסם של שלום כולל עם הפלסטינים. ב"פגוש את העיתונות" אמר: "אנחנו נסכים למו"מ בכל רגע נתון ללא תנאים מוקדמים". הוא פסל על הסף את האפשרות שלפיד יקבל לידיו את תיק החוץ. "תיק החוץ יישאר בידי ראש הממשלה נתניהו עד תום ההליך המשפטי נגדי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מי שחושב שאפשר להגיע לפתרון קסם של שלום כולל עם הפלסטינים – הדבר הוא בלתי אפשרי. האביב הערבי הוא קשה ואי אפשר להגיע לפתרון הסכסוך. צריך לנהל את הסכסוך, וחשוב לנהל אותו. צריך לנהל משא ומתן על הסדר ביניים ארוך טווח".

כך אומר שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן. ליברמן שהתראיין לתכנית "פגוש את העיתונות", אמר עוד: "אנחנו נסכים למו"מ בכל רגע נתון ללא תנאים מוקדמים".

פסל על הסף את האפשרות שיאיר לפיד יקבל לידיו את תיק החוץ. "תיק החוץ יישאר אצל ישראל ביתנו, יישאר בידי ראש הממשלה נתניהו עד תום ההליך המשפטי נגדי", הבהיר. ליברמן הכחיש כי ישנו הסכם בינו לבין נתניהו, במסגרתו אמור תיק החוץ להשאר בידיו. "שום דבר עוד לא סגור. אנחנו מדברים עם כולם. אין שום הסכם, אנחנו פועלים בשקיפות מוחלטת".

"תיק החוץ יישאר בישראל ביתנו'". ליברמן (צילם: רפי מיכאלי)
"תיק החוץ יישאר בישראל ביתנו'". ליברמן (צילם: רפי מיכאלי)

"אין ספק שלפיד ראוי ורצוי בקואליציה העתידית. יחד עם זאת יש רושם שהוא לא משתתף בהרכבת הממשלה אלא הוא מתנהג כמי שמרכיב אותה". ליברמן העריך כי בסופו של דבר לפיד "ילך אחרי הכסף", בהתאם לסיסמת הבחירות שלו "איפה הכסף?" – ויגיע למשרד האוצר. "מי ששואל איפה הכסף צריך ללכת אחרי הכסף והכסף נמצא במשרד האוצר". ליברמן הבהיר עוד:  "אני בהחלט אתמוך בלפיד אם יתמקד בפיתרון בבעיות הפנים. אבל אומר זאת בצורה הכי ברורה: תיק החוץ ישאר אצל נתניהו עד להכרעה במשפט".

על האפשרות כי ציפי לבני תהיה שותפה בממשלה, אמר ליברמן: "ציפי היא תוספת ראויה ואברך על הצטרפותה לממשלה. היא שחקנית חשובה מאוד במערכת הפוליטית". לטענתו, לא דובר עדיין על התפקיד המסוים שלבני תקבל בממשלה, אבל "ברור שהיא תרצה מעורבות במשא ומתן עם הפלסטינים".

על דני איילון, סגנו לשעבר במשרד החוץ, שאותו הדיח מרשימת המועמדים של ישראל ביתנו לכנסת, אמר ח"כ ליברמן: "איילון הגיע למצב של חוסר אמון עם שר החוץ סילבן שלום. היה את העניין הטורקי. אחרי שהודח מן הרשימה ביקש שאשאיר אותו כשר החוץ עד ליום שלישי האחרון. עד ליום שנודע לו שהוא לא ברשימה הוא דיבר דברי שבח והלל עלי. פתאום יום למחרת שנודע לו שהוא לא ברשימה – הדברים השתנו. לפתע הוא שינה את דעתו ב-180 מעלות. זה מעיד עליו הכל. במשך שנה הוא הוביל קמפיין ביוטיוב שהעם הפלסטיני לא קיים. האיש לא ראוי להתייחסות".

מחר ייפגש אביגדור ליברמן עם ראשי ארגונים לשינוי שיטת הממשל ובהם גם פרופ' אמנון רובינשטיין ופרופ' אוריאל רייכמן. שינוי שיטת הממשל הוא אחד הדגלים המרכזיים שהניפה מפלגתו של ליברמן, ישראל ביתנו, גם לאחר המיזוג עם הליכוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן