Skip to content

מעבר גבול ניצנה נקרא מהיום ע"ש לובה אליאב

שר התחבורה: "בצעד סמלי זה - ננציח לעד את תרומתו של אליאב לפיתוח הארץ כולה בדגש על דרום הארץ והנגב". רשות שדות התעופה שידרגה את המסוף והשקיעה בו יותר מ-30 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השר כץ: להנציח את פעילותו של לובה אליאב
השר כץ: להנציח את פעילותו של לובה אליאב

מסוף ניצנה, המשמש להעברת נוסעים וסחורות בגבול ישראל מצרים, נקרא מהיום על שמו של לשעבר ח"כ אריה (לובה) אליאב ז"ל. כך החליט שר התחבורה ישראל כץ. בטקס חגיגי לציון האירוע במעמד בני משפחתו, שר התחבורה, מנכ"ל רשות שדות התעופה ומעברי הגבול יעקב גנות, אופיר פינס לשעבר שר הפנים לשעבר ח"כ ויו"ר עמותת ארץ הצבי להנצחת זכרו של לובה אליאב, ושמואל ריפמן יו"ר המועצה האזורית ישובי הנגב.

אריה לובה אליאב (1921 – 2010), פוליטיקאי, סופר ומחנך, מפעילי העלייה וההתיישבות המרכזיים בתקופה שלפני קום המדינה ולאחריה. שימש חבר כנסת בין השנים 1965 – 1979 וכן בשנים 1988 – 1992; היה סגן שר בממשלה בין השנים 1966 – 1968. בשנת 1988 זכה בפרס ישראל על תרומתו המיוחדת לחברה ולמדינה.

שר התחבורה ישראל כץ ציין, כי הוא רואה חשיבות לאומית ומוסרית להנציח את זכרו של לובה אליאב ז"ל, מופת למנהיגות ציונית, זוכה פרס ישראל על תרומתו לחברה, ממקימי חבל לכיש ומייסד כפר הנוער ניצנה – בגשר המחבר בין ישראל למצרים המהווה אבן יסוד בסיסית ליחסי שכנות בין העמים. "בצעד סמלי זה – ננציח לעד את תרומתו של אליאב לפיתוח הארץ כולה בדגש על דרום הארץ והנגב".

כ"ץ ציין, כי קידום ההתיישבות בכל חלקי הארץ, היא הגשמת הציונות וכמי שגדל וממשיך להתגורר במושב בצפון חבל לכיש, הוא מוקיר ומכיר, מתקופת ילדותו, את פעילותו הנחושה ותרומתו הרבה של אליאב לקידום ההתיישבות בדרום הארץ.

תשתיות אחסנה

מנכ"ל רשות שדות התעופה ומעברי הגבול יעקב גנות ציין כי מסוף ניצנה הוקם בשנת 1982 בעקבות הסכמי השלום בין ישראל למצרים למימוש יחסי הנורמליזציה ומעבר סחורות ונוסעים בין העמים ומופעל על ידי רשות שדות התעופה ומעברי הגבול. בשנים האחרונות רשות שדות התעופה שידרגה את המסוף והשקיעה בתשתיות יותר מ-30 מיליון שקל. במסגרת השדרוג שופרו תשתיות האחסנה במסוף ונבנה מחסן המאפשר אחסון סחורות טרם כניסתן לישראל או לשטחי הרשות הפלסטינית דרך ישראל. כמו כן נבנו במסוף עמדות המתנה לפריקה והעמסה של משאיות.

"רש"ת ממשיכה להשקיע משאבים נוספים בשדרוג תשתיות המסוף כאשר עיקר ההשקעה בשנת התקציב הבאה תתמקד בבינוי של מתחם לשינוע חומרים מסוכנים וסלילת אספלט לשיפור שטחי התפעול אשר יאפשר מתן שירות טוב יותר לתנועת המטענים הנמצאת בעלייה", הדגיש גנות.

פינס הופתע

אופיר פינס ציין, כי כאיש מפלגת העבודה הוא הניח כי יקשה עליו לשכנע את השר ישראל כץ מהליכוד – אולם הופתע, שכאשר העלה את בקשתו השיב לו השר, כי הוא יקדם את הבקשה בלוחות זמנים קצרים במיוחד היות הוא רואה בהנצחת שמו של אליאב נושא ערכי רב חשיבות.

שמואל ריפמן- יו"ר מועצת ישובי הנגב ציין, כי כל תושבי הנגב חשים מידי יום את פעילות משרד התחבורה לקירוב בין הנגב למרכז הארץ. מערכת הכבישים המפותחת תורמת רבות לתושבי הנגב לחוזקה של הכלכלה באזור. ריפמן ציין כי הנצחת שמו של אליאב במסוף מגשימה את חזונו של אליאב לשלום בין ישראל לשכנותיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן