Skip to content

פרשת האסיר X: רשת ABC – השגריר הישראלי נדרש לתת תשובות

לפי הרשת האוסטרלית, שרת החוץ בממשלת הצללים האוסטרלית נפגשה עם שגריר ישראל ודרשה תשובות לפרשת בן זיגייר. בישופ: "שיקולי ביטחון אני יכולה להבין, אבל אם מדובר רק על מבוכה של סוכנות ממשלתית, אז זה בהחלט דורש הסבר ואדרוש כזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רשת ABC האוסטרלית דיווחה לפני זמן קצר (רביעי), כי שגריר ישראל באוסטרליה נפגש הבוקר בבירה קנברה עם שרת החוץ בממשלת הצללים האוסטרלית, ג'ולי בישופ, המשמשת סגנית יו"ר האופוזיציה במדינה. 

מהדיווח עולה כי לפני הפגישה התייחסה בישופ לתחקיר רשת ABC בנוגע לאיש המוסד לכאורה, בן זיגייר, ואמרה כי היא מודאגת מאוד מהתנהלותה של ממשלת ישראל. היא הוסיפה כי "הנושא מצריך הסבר, ובכוונתי לבקש זאת". כמו כן, על פי הפרסום, הוסיפה בישופ כי: "אם יש שיקולי ביטחון אני יכולה להבין, אבל אם מדובר רק במבוכה של סוכנות ממשלתית, אז זה בהחלט דורש הסבר ואדרוש כזה". 

תמונתו של בו אלון/זיגייר על פי הסרטו האוסטרלי
תמונתו של בו אלון/זיגייר על פי הסרטו האוסטרלי

הדובר של בישופ אמר לכתבי הרשת כי השגריר הישראלי אמר לה שיעביר את דאגתה לרשויות הרלוונטיות בישראל. גורמים מדיניים בישראל אמרו היום בצהריים, כי הפגישה בין השגריר לנציגת האופוזיציה נקבעה מראש, וכי היא לא התמקדה בפרשה ולמעשה דנו בה בעניינים רבים. 

ברשת הטלוויזיה האוסטרלית ABC שודר אתמול (שלישי) ב-11:00 בבוקר תחקיר שבו נחשף כי זיגייר, אזרח אוסטרלי ששהה בבידוד מוחלט, מת בשלהי 2010 בתאו בכלא איילון שברמלה, ולפי המסמכים הרשמיים הוא התאבד. על פי הפרסום, בשנים שקדמו למעצרו עבד האיש במוסד. המדינה, כך נטען בתחקיר, התאמצה להסתיר את המקרה ועוד לפני כן את עצם קיומו של אותו אסיר. 

בתחקיר עצמו צוין כי גופי המודיעין באוסטרליה מודעים לעובדת היותם של יהודים בעלי אזרחות אוסטרלית המגויסים למוסד. על פי ההערכה הסיבה לכך היא יכולתם לנוע בעולם בקלות רבה יותר כשכל מה שנדרש מהם הוא רק שינוי שמם היהודי לשם טיפוסי אחר, שבעזרתו יוכלו להיכנס למדינות ערביות או מוסלמיות כמו איראן. 

דודו של זיגייר התראיין היום קצרות לתקשורת ואמר כי מלבד הטרגדיה הקשה שפקדה את משפחתם אין להם, למשפחה, מידע נוסף מעבר לכך שהוא התאבד בתאו. הבוקר גילה ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ), כי שלושה חודשים לפני התאבדותו של זיגלייר הוא פנה לשר המשפטים במכתב ובו תבע לדעת אם זה ייתכן כי אסיר X כלוא בישראל מבלי שאיש יודע על אודותיו דבר. לדבריו, "קיבלתי תשובה מאישיות בכירה מאוד במשרד לפיה כל הנושא נמצא תחת בקרה והכול בשליטה".

הבוקר הותר לפרסום חלקי כי צעיר בשם בן אלון (לשעבר בן זיגייר), בן 34, התאבד בתלייה בכלא איילון לפני כשנתיים, בדצמבר 2010, כך על פי תחקיר טלוויזיה של רשת ABC שפורסם אתמול. לפי אותם פרסומים, האסיר היה ככל הנראה סוכן מוסד ונכלא שבעה חודשים לפני מותו מסיבות לא ברורות. שבוע לאחר מותו, גופתו הוטסה למלבורן שבאוסטרליה ונמסרה לידי משפחתו והוא הובא שם לקבורה.

התחקיר המלא של הרשת האוסטרלית:

תקציר הכתבה של רשת ABC:

מהפרסומים עולה כי לפני 12 שנה עלה מאוסטרליה לישראל בחור צעיר בשם בן זיגייר, ששינה את שמו לבן אלון, כך התחיל את חייו בישראל. הוא נרשם כעורך דין ולפי מקורות ב- ABCהוא עבד עבור המוסד. "מקורותיי מוסרים לי שמשהו השתבש נוראות בקריירה שלו כמרגל ובשנת 2010 מצא אלון את עצמו כלוא בכלא איילון", מסר כתב הרשת. הוא נכלא בכלא איילון בתאי הכלא הידועים כתאי X, תאים שמורים ומבודדים תחת השגחה של מצלמות. בעת מאסרו זיגייר היה נשוי לישראלית ואב לשני ילדים.

לפי הפרסום, זיגייר נמצא תלוי בתא השמור לאסירים המצויים בסיכון עצמי וכל מאמצי הסוהרים להחיותו עלו בתוהו. הסיפור יצר גל של התעניינות בכלי תקשורת ברחבי העולם והפרשה פורסמה תחת הכותרת: מותו של האסיר X.

לפי רשת הטלוויזיה, ארגוני זכויות אדם בינלאומיים פנו בעניין מאסרו והתלוננו על מאסרו ללא משפט ותנאי כליאתו.

[related-posts]

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן