Skip to content

יחימוביץ' לנתניהו: הורה לאוצר לפצות לאלתר את תושבי בת חפר

כמעט חודש חלף מאז שהממשלה החליטה לגבש הסדר פיצויים לתושבי בת חפר שאיבדו את בתיהם בשיטפון. יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', שיגרה הבוקר מכתב לראש הממשלה נתניהו וביקשה ממנו לעמוד בהבטחותיו ובהחלטת הממשלה - ולהורות לאוצר להעביר את הסיוע המובטח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' תובעת מראש הממשלה נתניהו לעמוד במילתו ולפצות את תושבי בת חפר, שאיבדו את בתיהם בגלל השיטפון.

במכתב ששיגרה יחימוביץ' לראש הממשלה היא כותבת כי חרף התחייבות משרדו וחרף החלטת ממשלה – חודש חלף מאז ההצפה בבת חפר ומי שנותרו ללא בית – לא קבלו כל סיוע.

יחימוביץ' לנתניהו: "הנפגעים הופקרו לגורלם" (צילום: ציפי מנשה)
יחימוביץ' לנתניהו: "הנפגעים הופקרו לגורלם" (צילום: ציפי מנשה)

"ההצפה בבת חפר לא היתה תוצאה של פגיעת איתני טבע, אלא של רשלנות", נאמר במכתב. "חסימת הנחל היא זו שגרמה לבסוף לקריסת הגדר ולאסון. גם לבדיקה של הרשלנות הזאת תגיע העת. אולם כעת יש לדאוג בבהילות לתושבים. זה היה מכמיר לב לראות אותם מביטים באין אונים בבתיהם שחרבו בבת אחת, מהמבנה עצמו ועד צעצועי הילדים. אין כל הכרח לגרום להם סבל נוסף".

יחימוביץ ממשיכה וכותבת: "נציגי משרדך גיבשו יחד עם ראש המועצה מודל להסדר פיצויים לדיירים אשר בתיהם נפגעו ולא היה בידיהם ביטוח המכסה על הנזקים שנגרמו. ברצוני להזכירך כי אף אתה התבטאת בנושא בהערכת המצב שעשית כיממה לאחר מכן, והצהרת מפורשות כי תדאג לכך שנפגעי ההצפה יפוצו בהקדם.

"ב-27.1.2013 קיבלה ממשלת ישראל החלטה מס' 5343, אשר קובעת כי יש לגבש הסדר למתן סיוע ולמצוא את המקורות התקציביים לכך בסך 8 מיליון שקל, על מנת לאפשר לאזרחים שנפגעו לחזור בהקדם לשגרת חייהם", נאמר במכתב. "כמעט חודש חלף מאז אותה החלטת הממשלה, דבר לא נעשה, והנפגעים הופקרו לגורלם. טרם גובש ההסדר, וטרם נמצאו המקורות הכספיים. מי שבתיהם נפגעו, אנשים רגילים שאין להם עתודות כספיות, נושאים כעת בהוצאות כספיות גדולות מנשוא אשר מקשות עליהם לחזור לשגרת חייהם הרגילה. משרד האוצר גם טרם העביר לרשויות המקומיות את הסיוע הנדרש בגין תיקון התשתית שנפגעה ופעולות החירום אשר אלה נקטו ביוזמתן ובחריצותן לטובת האזרחים.

"אני מבקשת ממך להורות לאלתר לכל הגורמים הרלוונטיים, ובראשם משרד האוצר, להעביר את הסיוע המובטח לאזרחים ולרשויות, בהתאם לסיכומים ולפי להחלטת הממשלה", כותבת יו"ר מפלגת העבודה.

1 Comment

  1. ניב הורוביץ
    19 בפברואר 2013 @ 17:34

    יפה,
    בתור מי שביתו נשרף באסון הכרמל ולא זכה לראות שקל של פיצוי על מה שיתקרא "אסון טבע".
    מסקרן מאד לראות איך שלי יחימוביץ מצליחה לגרום לתןשבי בת חפר שנהנו מ"אסון טבע" אחר להגיע לתוצאה שונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן