Skip to content

פרס צפה מהמטוס בדיוקנו בשדה החיטה

הנשיא הביט מטה, ראה את דיוקנו עם המספר 90 בשדה החיטה של קיבוץ תל יוסף והתרגש עמוקות מן המחווה: "אני חרשתי את השדות האלה ועכשיו אני חרוש עליהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הנשיא שמעון פרס, שיצא כהרגלו במסוק מירושלים לגליל-העליון, להשתתף בטקס האזכרה הממלכתי לזכר יוסף טרומפלדור, הופתע במהלך הטיסהכאשר טייס המסוק פנה אליו בקשר, מעל שמי עמק חרוד, ואמר: "אני רוצה שתסתכל בשדה הירוק מצד ימין כבוד הנשיא, זה משהו באמת מיוחד. אתה מצליח לראות כבוד הנשיא? מצד ימין כתוב 90, ומצד שמאל הם פשוט ציירו תמונה שלך בשדה, זה שתי טיפות מים".

דיוקנו של פרס בשדות של תל יוסף (צילום: אסף סולומון)
דיוקנו של פרס בשדות של תל יוסף (צילום: אסף סולומון)

הנשיא הביט מטה וראה את דיוקנו עם המספר 90 בשדה החיטה של קיבוץ תל יוסף, התרגש עמוקות מן המחווה ואמר: "אני חרשתי את השדות האלה ועכשיו אני חרוש עליהם. זה לחזור לשורשים. זה דבר ענקי". הטייס הנמיך טוס והעיר את תשומת ליבו של הנשיא למתרחש על הקרקע – ילדי הקיבוץ המתינו למטה, כשהם אוחזים בדגלי ישראל ומנופפים לקראת בוא המסוק. הנשיא נופף לילדים בהתרגשות רבה ואמר למאבטחיו ולטייסים במסוק כי זו מתנה מרגשת במיוחד "מעל שדות העמק אני מרגיש ממש בבית". 

יצויין כי חברי קיבוץ תל-יוסף החליטו להעניק לנשיא המדינה מתנה ראשונה לכבוד יום הולדתו ה-90 שיחול בעוד מספר חודשים, ופנו לאומן ציורי השדה פטר וינר, כדי שיכין עבורם ציור שדה ייחודי, הגדול ביותר שנעשה עד כה בישראל (250 דונם) בשדות החיטה של הקיבוץ.

"זוהי מחווה ביוזמתם של חברי קיבוץ תל-יוסף (הנקרא ע"ש יוסף טרומפלדור)", סיפרה ענת מור, חברת קיבוץ תל-יוסף, מיוזמי הציור: "חשבנו שהכי ראוי שהמחווה שלנו לכבוד שנתו ה-90 של כבוד הנשיא, תהא כזו שמחוברת לאדמת העמק – ערש ההתיישבות העובדת. זה מאוד סימבולי בשבילנו שדיוקנו של הנשיא יצמח בשדות החיטה של הקיבוץ".

אמן ציורי השדה פטר וינר, שצייר את דיוקנו של הנשיא (ע״פ איור של האומן יוני זפרני) אמר: "זהו ציור השדה הגדול ביותר שנעשה עד כה בישראל ואולי אף בעולם. יצירתו לקחה מספר רב של שעות עבודה. בשלב הראשון ביצעתי סימון ראשוני של הפורטרט בשדה על-ידי רשת נקודות יציאה ראשיות כדי ליצור את קווי המתאר של הדיוקן. בשלב השני צרבתי את החיטה המסומנת באמצעות טרקטור עם מוט ריסוס וזה מה שהקמיל את החיטה ויצר את הדיוקן. האתגר הכי גדול היה לבצע אותו בלוח זמנים קצר ובתנאי מזג אוויר בעייתים. על אף הרוחות והגשמים, הצלחנו בסוף להוציא את זה לפועל. בשבילי זהו כבוד עצום לצייר את דיוקנו של הנשיא בדרך מיוחדת זו ובצורה כל כך לא שגרתית. הדיוקן הזה מביע את הכבוד וההערכה שיש לנו לפועלו של הנשיא".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן