Skip to content

ממחר: עולים לאוטובוס גם מהדלת האחורית

בקווים של דן 4, 5 ו-104 בתל אביב. העלייה מהדלת האחורית תקצר את זמני הנסיעה של האוטובוס ותעלה את רמת השירות באופן משמעותי. בקרוב פיילוט גם בירושלים וחיפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משרד התחבורה וחברת דן, יחלו מחר (יום שישי) בפיילוט בכמה קווי אוטובוסים של דן בתל אביב, שיאפשר לראשונה לבעלי כרטיס הרב קו לדלג על הנהג ולעלות לאוטובוס גם מהדלתות האחוריות, בדומה לנהוג באירופה.

במסגרת הפיילוט שיערך בכל האוטובוסים של דן הפועלים בקווים 4 ,5 ו- 104, בתל אביב, יתאפשר לבעלי כרטיס הרב קו לעלות לאוטובוס גם מהדלת האחורית ולהעביר את הכרטיס במכשיר תיקוף הכרטיסים (ולידטור) המוצב באוטובוס, מול הדלת האחורית.

(צילום: שרית פרקול)
אפשר לדלג על הנהג (צילום: שרית פרקול)

העלייה לאוטובוס גם מהדלת האחורית תקצר את זמני הנסיעה של האוטובוס ותעלה את רמת השירות באופן משמעותי. בנוסף לכך היא תאפשר לנהג לצמצם באופן ניכר את ההתעסקות בתשלום דמי הנסיעה ולהתמקד בנהיגה.

הפיילוט הוא חלק משורה של צעדים שמנהיג משרד התחבורה לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית בהם; המעבר לכרטיס חכם, איחוד מחירי הנסיעה והצבת שלטים אלקטרוניים, בתחנות האוטובוסים. 

הפיילוט ילווה בקמפיין פרסומי ו- 120 דיילים ודיילות שיתפרסו לאורך הקווים וידריכו את הציבור על אופן העלייה והירידה מהאוטובוסים וכיצד ניתן לעשות שימוש נכון ויעיל בשירות החדש. האוטובוסים המשתתפים בפיילוט, סומנו בשילוט מתאים, כולל ריצפת האוטובוס. פקחים של דן יערכו ביקורות באוטובוסים לצורך ביקורת כרטיסים.

בחודשים הקרובים ייערך פיילוט דומה גם בירושלים וחיפה, מתוך מגמה להרחיבו לכל הערים בארץ. לדבריו, במכרזים החדשים של התחבורה הציבורית, מחויבות החברות הזוכות, לאפשר עלייה לאוטובוס גם מהדלתות האחוריות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן