Skip to content

הנשיא פרס ינאם לראשונה בפרלמנט האירופי

הנשיא יהיה המנהיג הישראלי הראשון שיינאם בפני פורום חשוב זה במתכונתו הנוכחית. במהלך ביקורו ייפגש פרס עם ראשי מדינות באירופה, עם מזכ"ל נאט"ו אנדראס רסמוסן ועם מזכ"ל ה-OECD אנחל גורייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, ייצא ביום שלישי הבא לביקור מדיני מיוחד באיחוד האירופי (בריסל, פריז ושטרסבורג) במרכזו יישא לראשונה, נאום מדיני מיוחד, בפני 754 חברי מליאת הפרלמנט האירופי בשטרסבורג.

הנשיא פרס יהיה המנהיג הישראלי הראשון שיינאם בפני פורום חשוב זה במתכונתו הנוכחית. מדובר בפורום הנרחב ביותר של האיחוד האירופי, המייצג את כל גוני הקשת הפוליטית ואת 27 מדינות האיחוד, ויהיו נוכחים בו כל ראשי הסיעות והוועדות של הפרלמנט האירופי. הנשיא יתקבל בכל כללי הטקס של ביקור רשמי ממלכתי והמנון ישראל ישמע בהיכל הפרלמנט בשטרסבורג. 

פרס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
יסקור את חזונו על מקומן של חברות גלובליות ביצירת שינויים במזה"ת. פרס (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

במהלך ביקורו ייפגש הנשיא פרס עם ראשי מדינות באירופה בניהם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ראש-ממשלת בלגיה אליו די-רופו, ונשיא בולגריה רוזן פלבנליב, וכן עם צמרת ההנהגה של האיחוד האירופי, לרבות נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, נשיא הנציבות האירופאית ז'וזה מנואל בארוסו ונשיא המועצה האירופאית הרמן ואן-רמפוי. הפגישות יתקיימו על רקע ממצאי חקירת הפיגוע בבורגס, אשר קבעו כי חזבאללה הוא הארגון האחראי לפיגוע, ועל רקע הדיונים באיחוד האירופי על המשמעויות הנובעות מכך.

בנוסף, יקיים הנשיא פגישה מדינית-ביטחונית עם מזכ"ל נאט"ו  אנדראס רסמוסן, ועם מזכ"ל ה-OECD אנחל גורייה, עימו ישוחח על ערוצי שיתוף הפעולה בין ישראל לארגון ויישא נאום בפני הפורום הכלכלי הבכיר של ה-OECD בהשתתפות מאות נציגי חברות בינלאומיות. הנשיא יסקור את חזונו בנוגע למקומן של חברות גלובליות בינלאומיות ביצירת שינויים במזרח התיכון, וקידום פרויקטים התורמים לכלכלה, יצירת מקומות תעסוקה ומניעת רעב בעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן