Skip to content

המכון הפתולוגי: ג'ראדאת לא מת מעינויים או מהרעלה

המכון לרפואה משפטית הודיע היום כי כול הבדיקות הסתיימו והעציר מת בכלא מגידו מדום לב. לא נמצאה עדות לאלימות פיזית ועינויים שגרמו למותו, כפי שטענו הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

העציר הפלסטיני, ערפאת ג'ראדאת, לא הורעל ולא נמצאה עדות לאלימות פיזית ועינויים שגרמו למותו בכלא מגידו, כפי שטענו הפלסטינים עד כה. כך עולה היום (חמישי) מהממצאים של נתיחת הגופה במכון לרפואה משפטית. משרד הבריאות מסר היום, כי "הדימומים והשברים בצלעות, שנמצאו בנתיחת גופתו, אופייניים למאמצי ההחייאה שבוצעו על ידי הצוות הרפואי משירות בתי הסוהר ומד"א, במטרה להציל את חייו".

ג'ראדאת (צילום: סוכנות PNN)
הפגיעות אופייניות למאמצי ההחייאה. ערפאת ג'ראדאת (צילום: סוכנות PNN)

המכון לרפואה משפטית הודיע כי ימשיך לברר במדויק את נסיבות מותו של האסיר. ג'ראדאת מת ביום שבת האחרון בכלא מגידו. מותו עורר מהומות קשות בגדה המערבית וגרר בעקבותיו שביתת רעב בת יום אחד בקרב כלל האסירים הביטחוניים בישראל. בנצרת הפגינה תנועת הפלג הצפוני של האחים המוסלמים, ובראשה שיח' ראאד סלאח, שהכריז כי הוא מצטרף לשביתת הרעב.

ביום שני השבוע הובא ג'ראדאת למנוחות בכפר סעיר, מקום הולדתו. בהלוויתו השתתפו אלפי פלסטינים ובהם בכירים ברשות הפלסטינית ובתנועת הפת"ח והיא נערכה כהלוויה צבאית לכל דבר. בצעד חריג אישרה ישראל לרשות הפלסטינית לאפשר לכוחות הביטחון הפלסטיניים ללוות את מסע הלוויה כשהם חמושים. זאת, על אף שהמסע עבר בשטחי C,  כולל על כביש  60 שבשליטת ישראל. חמושים שנכחו בהלוויה ירו באוויר והפיצו כרוז בשם "גדודי חללי אל-אקצא" הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז האשים את ישראל בהריגת האסיר והבטיח להענישה על "פשעיה החמורים".

כיממה לאחר מותו פורסמו ממצאים ראשוניים מנתיחת הגופה, אליה הוזמנו נציגי המשפחה ומומחה פתולגי מטעם הרשות הפלסטינית. במכון לרפואה משפטית הובהר כי האסיר לא עבר התעללות ועינויים וכי לא נמצאו סימני חבלה חיצוניים, למעט אלו שנגרמו במהלך מאמצי ההחייאה. הפלסטינים מצדם טענו אחרת. המשפחה ונציגיה הצהירו  כי ג'ראדאת מת מעינויים וניסו לשלהב את הרוחות.

ברשות נשמעו גם טענות שהעציר הורעל והיום מוכיחים ממצאי המכון הפתולוגי כי העציר לא הורעל. ג'ראדאת נעצר לחקירת שב"כ ב-18 בפברואר בעקבות עדויות מחקירות של תושבי כפרו. מעדויות עלה חשד שהוא היה מעורב בזריקת אבנים בחודש נובמבר סמוך לקריית ארבע – אירוע בו נפצע אזרח ישראלי. ג'ראדאת הודה בחשדות נגדו ומסר בעדותו במשטרה כי במהלך מבצע "עמוד ענן" ביצע יחד עם נוספים פעילות שכללה יידוי אבנים בכביש מספר 60 סמוך לכפרו. עוד נודע כי טרם מעצרו סבל ג'ראדאת מכאבי גב, וכי נפצע בעבר מכדור גומי ברגלו השמאלית ומרימון גז בבטנו.

במהלך חקירתו ובעיקר ביום חמישי האחרון, נבדק ג'ראדאת כמה פעמים על ידי רופא. בבדיקות לא אותרו בעיות רפואיות כלשהן וחקירתו נמשכה. במהלך יום שבת, כששהה במנוחה בתאו לאחר ארוחת הצהריים, הוא חש ברע והתמוטט. כוחות הצלה וטיפול נמרץ שהוזעקו לטפל בו לא הצליחו להציל אותו ונאלצו לקבוע את מותו שנגרם כתוצאה מדום לב.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן