Skip to content

פורסם המכרז להקמת תחנת הרכבת באופקים

ב-1 בדצמבר 2013 תחובר שדרות לרשת המסילות הארצית ושלושה חודשים לאחר מכן תפתח גם תחנת הרכבת בנתיבות, זאת, עוד לפני השלמת קו הרכבת אשקלון באר שבע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אופקים עולה על הפסים. משרד התחבורה ורכבת ישראל פרסמו את המכרז להקמת תחנת הרכבת באופקים, זאת, במסגרת פרויקט קו הרכבת אשקלון – באר שבע שיחבר את יישובי הדרום למרכז הארץ ולרשת המסילות הארצית.

הפרויקט כולל הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים, מעבר תת-קרקעי לרציפים, שלוש מסילות ברזל עם אופציה למסילה רביעית, מגרש חנייה, גישה נוחה לתחבורה הציבורית, מעגלי תנועה, שבילי אופניים. עלות הקמת התחנה נאמדת ב- 60 מיליון שקלים.

שר התחבורה, ישראל כץ ציין, כי תחנת הרכבת באופקים היא חלק מקו הרכבת המוקם בימים אלה בעלות של יותר משני מיליארד שקלים. זמן הנסיעה בין אשקלון לבאר שבע יהיה 42 דקות בלבד. עם סיום הפרויקט ניתן יהיה להפעיל ארבע רכבות נוסעים בשעה, לכל כיוון.

במסגרת הפרויקט מוקמת מסילה באורך של 60 קילומטרים בין אשקלון לבאר שבע. העבודות כוללות בין השאר הקמת שתי תחנות רכבת נוספות בשדרות ובנתיבות, 15 גשרי רכבת, שלושה גשרי כביש, ארבע הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים.

על פי התוכנית, זמן הנסיעה בין באר שבע צפון לאופקים יהיה 17 דקות בלבד, אופקים- נתיבות 8 דקות, נתיבות- שדרות 7 דקות, ומשדרות לאשקלון יהיה זמן הנסיעה על 10 דקות בלבד.

פתיחת תחנות הרכבת בשדרות ונתיבות עוד לפני השלמת קו אשקלון באר שבע נועדה לזרז את חיבור הפריפריה למרכז הארץ. " מדובר בקו שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום ויאפשר לאלפי נוסעים להגיע מדי יום במהירות ובנוחות משדרות, נתיבות ואופקים למרכז הארץ ובכך להרחיב את אפשריות התעסוקה של תושבי הדרום" אמר השר כץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן