Skip to content

האו"ם: 20 חיילים משקיפים נחטפו סמוך לגבול ברמת הגולן

הערב העלתה קבוצת מורדים בסוריה, המכנה עצמה השאהידים של ירמוכ, סרטון ובו נראים שלושה אנשי או"ם חטופים. הקבוצה הודיעה כי חטפה שלושה משקיפים והיא תובעת מכוחות אסד לסגת מיד מהכפר ג'מלה שברמת הגולן. האו"ם אישר את דבר החטיפה ומסר כי סה"כ נחטפו עשרים משקיפים ולא שלושה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצת  מורדים בסוריה הודיעה היום (רביעי), כי השתלטו על שיירת משקיפים מטעם האו"ם ברמת הגולן בצדו הסורי וחטפו שלושה אנשי או"ם. לפי הודעת החמושים, המכנים עצמם גדודי "השהידים של ירמוכ", הם חטפו שלושה מאנשי הכוח הבינלאומי, אונדו"ף.  

המורדים אומרים כי משקיפי האו"ם לא ישוחררו עד שכוחות צבא סוריה, הנאמנים למשטרו של הנשיא בשאר אסד, ייסוגו מהכפר ג'מלה שבאזור רמת הגולן. הם מאיימים כי אם תוך 24 שעות לא תיענה תביעתם, הם יתייחסו לחטופים כשבויים. 

צילום מסך מהסרטון של המורדים (צילום: אלג'זירה)
צילום מסך מהסרטון של המורדים (צילום: אל ג'זירה)

המורדים העלו סרטון ליוטיוב שבו נראה אחד מאנשיהם ליד שני כלי רכב משוריינים ומשאית בצבע לבן, עם הכיתוב "UN". בתוך כלי הרכב יושבים שלושה אנשים במדי או"ם. מהסרטון לא ברור מתי בדיוק שלושת אנשי האו"ם הללו נחטפו. סגן דובר האו"ם אדוארד דל באי, מסר בתגובה לתקשורת, כי האירוע קרה כשחיילי האו"ם היו במשימת אספקה לאורך הגבול וכשעצרו לפנות נקודת תצפית שנפגעה ופונתה על ידי האום עקב הקרבות באזור.

האו"ם אישר הערב כי מדובר בעשרים חיילי או"ם, משקיפי שלום, המוחזקים על ידי שלושים מורדים סמוך לגבול הסורי עם ישראל. לא נמסר מה מצבם של החטופים.

בצה"ל טוענים כי מדובר באירוע פנים סורי. לשאלת מגפון בדבר היערכות צה"ל לאורך הגבול כתוצאה מאירוע זה, נמסר כי צה"ל איננו מפרט על פעילותו בגבול.

משקיפי האו"ם (צילום: מען)
משקיפי האו"ם (צילום: מען)

בסרטון עצמו נראים כמה גברים חמושים וביניהם צעיר שהזדהה כ"דובר גדוד השהידים של ירמוכ". הם הסתובבו סביב שלושה כלי הרכב של האו"ם, שבהם נראו במטושטש שלושת החטופים לובשי  אפודים חסיני ירי וחובשים קסדות חיילי או"ם בצבע תכלת.

בימים האחרונים התחוללו קרבות קשים באזור הכפר והמורדים הודיעו בשבת שחלפה כי הם הצליחו להשתלט על חטיבת ארטילריה של אסד במקום לאחר לחימה עזה. בתגובה לניסיונות של המורדים להשתלט על הכפר החלו כוחותיו של אסד להפציצו מהאוויר. יצוין כי המורדים טוענים זה זמן כי כוחות האו"ם באזור גבול סוריה-ישראל משתפים פעולה ומעבירים מידע לצבא הסורי על המתרחש בכפר וסביבתו.

בשבוע שעבר פורסם, והאו"ם אישר את הפרסום, כי קרל קמפו, יועצו המשפטי של מפקד כוח האו"ם המוצב בגולן הסורי, נחטף ב-7 בפברואר ולא ידוע מי חטפו והיכן הוא נמצא. בניגוד לכוחות יוניפי"ל הפועלים בגבול לבנון כשהם נושאי נשק, אנשי אונדו"ף אינם מזוינים. לאחרונה, נוכח חילופי האש הכבדים בכפרים הסוריים בין המורדים לבין צבאו של אסד, הם החלו לנוע בשריוניות ממוגנות.

 

 

 

י

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן