Skip to content

פרס: לאחר הבחירות נפתחו חלונות לחידוש המו"מ

הנשיא קיים אמש פגישות עבודה מדיניות עם ראש ממשלת בלגיה ועם נשיא מועצת האיחוד האירופי, הרמן ואן רמפוי. "אנו מתנגדים להרחבה לא חוקית של ההתנחלויות", אמר נשיא האיחוד האירופי. פרס השיב לו: "הכריזו על החזבאללה כארגון טרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני מאמין כי לאחר הבחירות בישראל נפתחו חלונות חדשים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים". כך אומר נשיא המדינה, שמעון פרס, השוהה כעת בביקור מדיני באיחוד האירופי בפגישותיו המדיניות אמש.

הנשיא קיים אמש פגישות עבודה מדיניות עם ראש ממשלת בלגיה, אליו די רופו, ועם נשיא מועצת האיחוד האירופי הרמן ואן רמפוי. בפגישתו עם נשיא מועצת האיחוד האירופי רמפוי דנו השניים בחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים, בתמורות במזרח התיכון ובאתגרים הכלכליים העומדים בפני האיחוד האירופי בעת הזו.

נשיא המדינה שמעון פרס בפגישתו המדינית עם נשיא המועצה של האיחוד האירופי הרמן ואן רמפוי. (צילום: משה מילנר/ לע"מ)
הנשיא פרס בפגישתו המדינית עם נשיא המועצה של האיחוד האירופי הרמן ואן רמפוי (צילום: משה מילנר/ לע"מ)

לאחר הפגישה, אשר התקיימה באווירה חמה ולפני ארוחת העבודה באירוח נשיא המועצה, מסרו שני הנשיאים הצהרות לתקשורת. ואן רמפוי התייחס לעמדתה המפורשת של מועצת אירופה בנוגע לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים ואמר: "לאיחוד האירופי עמדה חד משמעית לפיה אנו מצפים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. משא ומתן המבוסס על פתרון של שתי מדינות לשני עמים ואנו מתנגדים להרחבה לא חוקית של ההתנחלויות. יחד עם זאת, האיחוד האירופי מחויב לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחי ישראל".

ואן רמפוי בירך את הנשיא פרס על הגעתו לאיחוד האירופי ואמר: "אני מברך על הגעתו של נשיא מדינת ישראל שמעון פרס. היחסים הבילטרלים בין ישראל לאיחוד האירופי הם טובים, והסכמנו בפגישתנו זה עתה על דרכים להרחבת שיתוף הפעולה לתחומים נוספים".

פרס הדגיש כי מדינת ישראל מחויבת לשלום עם כל שכנותיה ואמר: "מדינת ישראל עדיין מאמינה בפתרון של שלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים, וזהו פתרון אשר התקבל גם בהתאם למתווה קלינטון. האפשרות למשא ומתן עם הפלסטינים עומדת לפנינו, ישראל נמצאות כעת לאחר בחירות, אני מאמין כי נפתחו חלונות חדשים לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. מעולם לא ויתרנו על התקווה לשלום ועל המחויבות לזכויות אדם".

הנשיא קרא לאיחוד האירופי לקחת חלק אקטיבי ולהילחם בארגוני הטרור ובכלל זה בחזבאללה וחמאס וקרא לאיחוד האירופי להכריז על החזבאללה כארגון טרור. "האיחוד האירופי יכול לסייע לקידום השלום כפי שסייעתם בעבר – הוציאו את תשתית הטרור החוצה מעזה ומכל מקום אחר", אמר פרס. "מנעו את פעולות הטרור של החמאס וחזבאללה – אלו הם מרכזי טרור"!. הנשיא הוסיף ואמר: "לאיחוד האירופי תפקיד חשוב בתהליך השלום, ואני מקווה כי תמשיכו בדרך זו".

 יצוין כי לפני פגישה זו, נשיא המדינה קיים פגישת עבודה מדינית עם ראש ממשלת בלגיה אליו די רופו במעון ראש הממשלה. בפגישה עם די רופו חזר ראש הממשלה על המסרים והבהיר את עמדתה של בלגיה בנוגע לצורך הבלתי מתפשר בחידוש המשא ומתן לשלום אל מול הפלסטינים, על מנת להשיג ביטחון ושלום לשתי המדינות בפתרון של חיים זו לצד זו כמדינות עצמאיות ודמוקרטיות. ראש הממשלה הוסיף כי בטחונה של מדינת ישראל נכלל בסדר העדיפויות של בלגיה, וכי בלגיה מחויבת להילחם בטרור בכל צורותיו. בנימה זאת ביקש להדגיש ראש הממשלה כי לבלגיה מדיניות ברורה לפיה לא תקבל אנטישמיות ותלחם בגילויי גזענות.

 היום יקיים הנשיא פגישת עבודה מדינית עם נשיא הנציבות האירופית ז'וזה מנואל בארוסו, ועם מזכ"ל נאט"ו אנדרס ראסמוסן במטה נאט"ו בבריסל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן