Skip to content

עובדי הקמ"ג מקפיאים את העיצומים וחוזרים לעבודה

סכסוך העבודה פרץ עקב דרישת העובדים מהמדינה לטיפול פריטטי בנושאי משמעת • הצדדים הסכימו לנהל משא ומתן שישפר את יחסי העבודה • המדינה תשיב לעובדים ניכויי שכר בגובה 20% שנוכו משכרם עקב סכסוך עבודה קודם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סכסוך העבודה האחרון שפרץ בין הנהלת הקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) לעובדים, הגיע לשלב ההבנות בין הצדדים. העובדים הודיעו, כי ישהו את העיצומים שננקטו על ידם בקמ"ג ויחזרו לעבודה מלאה, לאור ההסכמות לנהל משא ומתן שישפר את יחסי העבודה. המדינה מצידה תקפיא את השעיית ועדות הדירוג, ההשתלמות, הוותק והשעות הנוספות של העובדים ואף תשיב להם במלואם את ניכויי השכר בגובה 20% שנוכו משכרם עקב סכסוך העבודה הקודם שפרץ בספטמבר 2012.

מרכז הקמ"ג בדימונה - צילום לווין אמריקני משנת 1968 (מקור: ויקימדיה)
מרכז הקמ"ג בדימונה - צילום לווין אמריקני משנת 1968 (מקור: ויקימדיה)

העיצומים האחרונים של עובדי המחקר הם בעקבות טיפול ההנהלה בנושאי משמעת בקרב העובדים על ידי נציבות שירות המדינה במקום שוועדה פריטטית בקמ"ג תעסוק בכך. לטענתם, מדובר בהפרה של הסדר קולקטיבי הנהוג מזה עשרות שנים, למרות שמדובר בעובדי מדינה. לאחר התייעצויות עם הסתדרות העובדים החדשה, החליטו עובדי המחקר להכריז על סכסוך עבודה חדש ולדרוש את  הסדרת העניין בהסכם קיבוצי מיוחד.

בדיון שהתקיים בסוף חודש פברואר בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, ביקשו המדינה וראשות הקמ"ג מביה"ד באמצעות בא כוחן  עו"ד איתי בר, מתן סעדים זמניים נגד השובתים. במהלך הדיון הכחישה המדינה את קיומו של הסדר קולקטיבי ייחודי לקמ"ג וטענה כי בכל מקרה, הליכי המשמעת של עובדי המדינה חייבים להתברר על פי חוק שירות המדינה, על פי התקשי"ר והוראות הנציבות.

נציג המדינה אף ביקש מבית הדין להוציא לשובתים צווי מניעה, בנימוק של חשש לפגיעה בענייני הבטיחות בקמ"ג. נציגי העובדים באמצעות באי כוחם עוה"ד אהוד שילוני ואריאל שמר, דחו את טענות המדינה על הפגיעה בבטיחות המתקנים והגדירו אותן "שקר וכזב". "עובדי המחקר לעולם ובשום מקרה אינם פוגעים בנושאי בטיחות, גם כאשר הם מצויים בעיצומו של סכסוך עבודה". לדבריהם, הארגון הוא שהורה לעובדים שלא לעסוק בחומרים מסווגים, על מנת שלא להיכשל בעבירות בטחון מידע. ההוראה ניתנה כדי להימנע ממצב של הליכי משמעת בנציבות ובכך להינזק ולהיות מופלים לרעה, לעומת הסדרי המשמעת הפריטטיים. יחד עם זאת, נציגי העובדים הדגישו כי "עובדי המחקר מקפידים וימשיכו להקפיד על שמירת ענייני הבטיחות ואלה לא ייפגעו כהוא זה".

בית הדין לעבודה קרא לשני הצדדים להידבר ביניהם. נציגי הצדדים בדיון, הביעו רצון למצות את המשא ומתן באופן שישפר את יחסי העבודה והודיעו על הסכמות לניהול הידברות ביניהם בתום לב ובאופן חסוי במגמה להגיע להסכמה בנושא. בשיחות שהתקיימו לאחר הדיון, הושגה התקדמות במשא ומתן וכל ההסכמות יעמדו בתוקפן עד ל-5 באפריל השנה, אלא אם כן הצדדים יסכימו במשותף להארכת התקופה.

הידיעה פורסמה ב"משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן