Skip to content

סוריה: עובד האיחוד האירופי נהרג בקרבות במדינה

האיחוד האירופי הודיע כי עובד הארגון נהרג בזמן עבודתו בקרבות דמשק. ברקע, ממשיכות בריטניה וצרפת להוביל קו של תמיכה במורדים בסוריה ומבקשות לחמש את המורדים ולסייע בידם להכריע את הקרבות.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, הודיעה מוקדם יותר היום (ד') שעובד האיחוד האירופי, אחמד שחאדה, נהרג בעיר מגוריו, דאריא, מדרום לדמשק, בזמן שהגיש עזרה הומניטרית לתושבים מקומיים. בדבריה לא האשימה אשטון אף גורם בהריגתו של שחאדה, אך הוועדות המקומיות של המורדים בסוריה הודיעו שאזור דאריא הותקף ביום ג' בטילי קרקע-קרקע ושהעיר עצמה הופגזה ביום ד' על ידי הצבא הסורי הנאמן לאסד.

לוחם בשורות "צבא סוריה החופשי" (Flickr/FreedomHouse)
יקבל בקרוב ציוד בריטי וצפתי? לוחם בשורות ארגון המורדים "צבא סוריה החופשי" (Flickr/FreedomHouse)

בתוך האיחוד האירופי שוררת מחלוקת לגבי חימוש האופוזיציה הסורית: בחודש פברואר החליטו שרי החוץ האירופים להותיר את האמברגו המוטל על מכירת נשק לסוריה על כנו, אבל בשל מחלוקת בין המדינות, הוחלט על הקלה מסוימת בתנאיו, בחימוש האופוזיציה הסורית בציוד לחימה ובחימוש לא קטלני. על בסיס החלטה זו, סיפקה בריטניה בשבוע שעבר, למורדים הסורים אפוד מגן. בריטניה וצרפת, מובילות הקו התומך באופוזציה הסורית בתוך האיחוד האירופי, הודיעו אתמול (ג') שהן אינן פוסלות חימוש האופוזיציה הסורית, למרות האמברגו שמטיל האיחוד האירופי על מכירת נשק לסוריה. ראש הממשלה הבריטי דיויד קמרון, הודיע שארצו מנסה לשכנע מדינות באיחוד לבטל את האמברגו ושלמרות שהוא מעדיף שחימוש המורדים בסוריה יעשה במסגרת האיחוד האירופי, לארצו שמורה הזכות לנהל מדיניות חוץ עצמאית נפרדת מזו של האיחוד. שר החוץ הצרפתי לוראן פאביוס, הודיע מצידו שארצו מחפשת דרכים להסרת האמברגו ולחימוש האופוזיציה הסורית, על מנת לשנות את מאזן הכוח בסוריה לטובת האופוזציה הסורית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן