Skip to content

שגריר ישראל בארה"ב: אובמה יגיע עם מסר של תמיכה וחיזוק

ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל נישא על גלי אהדה לישראל, שלא היו כמוהם מאז מלחמת המפרץ הראשונה. עפ"י תוצאות סקר של מכון "גאלופ", אומרים 64% מהאמריקנים שאהדתם נתונה לישראלים יותר מאשר לפלסטינים, לעומת 12% בלבד שמעדיפים את הפלסטינים על ישראל. ל-23% אין העדפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יגיע לישראל עם "מסר חיובי של תמיכה וחיזוק הברית בין המדינות, שאותו ישמעו גם אזרחי ישראל וגם ברחבי המזרח התיכון כולו". כך אומר שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן. השגריר אורן אמר זאתלתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2.

שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן: "הגיע הזמן שפולארד ישוחרר" (צילום: ויקיפדיה)
שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן: "הגיע הזמן שפולארד ישוחרר" (צילום: ויקימדיה)

"זו תהיה הנסיעה הראשונה של אובמה מחוץ לארה"ב בכהונתו השנייה", אמר השגריר אורן. "מתוך יותר מ-190 מדינות בעולם הוא בחר להגיע אלינו. הוא יבקר בהיכל הספר עם המגילות העתיקות, ויניח זר על קברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. בזה הוא מעביר מסר לעולם לגבי השורשים העמוקים ביותר של המדינה היהודית במזרח התיכון. זו לא מדינה שנפלה מהשמיים אחרי השואה. זו מדינה שהיא באמת שורשית לאזור, והיא קבועה והיא לגיטימית. כל זה מעניק גושפנקה משמעותית לרעיון הציוני".

לדברי שגריר ישראל בוושינגטון, ידון הנשיא אובמה עם ההנהגה הישראלית בכל נושאי הליבה ובהם המו"מ עם הפלסטינים, הנעשה בסוריה והגרעין האירני. "אנחנו שותפים לרצון של הנשיא להניע את השיחות עם הפלסטינים ולשכנע את אבו מאזן לחזור לשולחן המו"מ על מנת להגיע לפתרון של שתי מדינות לשני עמים".

בסוגיית שחרורו של המרגל היהודי ג'ונתן פולארד מהכלא, אמר השגריר אורן: "פולארד שילם מחיר כבד ואנחנו לוקחים אחריות – התנצלנו. הגיע הזמן שהוא ישוחרר. נתניהו יעלה את הנושא בפני אובמה ואנחנו מקווים שהוא ישתחרר בקרוב".

בינתיים מתברר כי ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל נישא על גלי אהדה לישראל שלא היו כמוהם מאז מלחמת המפרץ הראשונה. עפ"י תוצאות סקר של מכון "גאלופ", אומרים 64% מהאמריקנים שאהדתם נתונה לישראלים יותר מאשר לפלסטינים, לעומת 12% בלבד שמעדיפים את הפלסטינים על ישראל. ל-23% מהאמריקנים אין העדפה.

הפעם האחרונה שנרשמה תמיכה של 64% מהאמריקנים בישראל הייתה לפני 22 שנה, בשנת 1991, במהלך מלחמת המפרץ. תמיכה זו התדרדרה והגיעה לשפל של 38% בלבד במהלך כהונתו הראשונה של בנימין נתניהו וכהונתו השנייה של ביל קלינטון, בשנת 1998. מאז חזרה העדפת ישראל לטפס לשיעורים הקודמים, ובשנים האחרונות היא נותרה יציבה מעל 60%.

עפ"י הסקר, שפורסם אתמול אך נערך בתחילת פברואר, האהדה של ישראל רבה יותר בקרב רפובליקנים לעומת דמוקרטים ביחס של 78% לעומת 55%. בקרב האמריקנים שהעידו על עצמם כמצביעים עצמאיים, כלומר לא מזוהים עם שתי המפלגות הגדולות, 63% הביעו תמיכה בישראל. האהדה לישראל גם עולה עם הגיל. 55% מהצעירים בני 18 עד 34 הביעו תמיכה בישראל, לעומת 65% בטווח הגיל 54-35. בקרב אמריקנים בני 55 ומעלה, 71% מצדדים בישראל.

 האחוזים משתנים לטובת הפלסטינים כשמוסיפים למשוואה את שנות ההשכלה. התמיכה בישראל נותרת יחסית יציבה, בין 61% ל-68%, בחלוקה לקבוצות השכלה. לעומת זאת, התמיכה בפלסטינים עולה אם הנשאל בעל השכלה גבוהה. 8% מהאמריקנים שלא למדו בקולג' או אוניברסיטה תומכים בפלסטינים, לעומת 20% בקרב בעלי תואר אקדמי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן