Skip to content

ח"כ מירי רגב: חייל שאיחר לבסיס נשלח למעצר

תא"ל עופר וולף, ראש ענף טכנולוגיה ולוגיסטיקה: "אנחנו לא מכירים אף חייל שנכנס לכלא או שקיבל שעות ביציאה בגין איחור לבסיס ביום ראשון"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תא"ל עופר וולף, ראש ענף טכנולוגיה ולוגיסטיקה: "אנחנו לא מכירים אף חייל שנכנס לכלא או שקיבל שעות ביציאה בגין איחור לבסיס ביום ראשון"

מאת צבי זינגר

למרות הבטחות צה"ל, כי חיילים שיאחרו בימי ראשון לבסיס לא ייענשו – נשלח לכלא חייל שאיחר לבסיס ביום ראשון. כך טענה הבוקר ח"כ מירי רגב (ליכוד) בדיון שהתקיים בוועדת המשנה לכוח אדם, בוועדת החוץ והביטחון.

רגב, העומדת בראש ועדת המשנה, טענה כי הגיעו אליה פניות של הורים שילדיהם איחרו ונענשו. "אחד מהם יושב בכלא כי איחר להגיע לבסיס, אחר קיבל עונש של שעה ביציאה מכיוון שאיחר בשעה וחצי – ויש תלונות של הורים על עוד שמונה מקרים, שבהם המפקדים איימו על חיילים, שאם שוב יאחרו, ייענשו.

הפגנות הורי חיילים ביום ראשון. (צילום: ציפי מנשה)

"זה מצב בלתי נסבל, זה בדיוק מה שחששנו שיקרה", אמרה ח"כ רגב ודרשה מצה"ל לשחרר את החייל, לבטל את העונשים ולהתנצל. "אם החייל לא ייצא היום מהכלא המצב יהיה רע מאוד. חיילים לא צריכים לשלם על ההחלטות המעוותות של צה"ל. עליכם לוודא שדברים כאלה לא יקרו שוב ושהחיילים שקיבלו שעות ביציאה לא ייענשו".

בניגוד לדעתה של יו"ר הוועדה, ח"כ מגלי והבה (קדימה) תמך בהחלטת הצבא. "כל ההתנפלות על הצבא היא מיותרת", אמר. "מה שחשוב זה שהחיילים יגיעו לבסיס, אם ברכבת ואם באוטובוס. או שאנחנו רוצים להיות צבא שעומד במשימות או שיהיה לנו צבא עם לוחמים משוקולד. צריך לתת גיבוי לצבא ולהילחם למען תקציב הביטחון".

לדיון הגיעו כמה הורי חיילים, שמחו על ההחלטה למנוע מחיילים לנסוע ברכבת בימי ראשון. לטענתם, בעיית העומס ברכבת אינה חדשה והיה צריך למצוא לה פתרון עוד לפני זמן רב. "כיבו כאן שריפות במקום לחשוב לטווח ארוך". הורים טענו גם, כי ההחלטה פוגעת במוטיבציה של החיילים וכי היא מסכנת את החיילים, משום שהיא מעלה את ההסתברות לפיגוע או ניסיון חטיפה של חיילים. את טענותיהם ביקשו ההורים לחזק באמצעות מכתב, עליו חתומים מספר רב של שמיניסטים המביעים את הסתייגותם מההסכם.

ח"כ מירי רגב: "חייל נשלח למעצר". (צילום: ציפי מנשה)

את צה"ל ייצג בדיון תת אלוף עופר וולף, ראש מטה אגף טכנולוגיה והלוגיסטיקה. לדבריו, ההחלטה לקבל את ההסכם הגיעה לאחר שהיה ברור שהחיילים נוסעים ברכבת בצורה "בלתי סבירה, בתאי השירותים וכשהם יושבים על התיקים שלהם". עוד הוסיף תא"ל וולף, כי מבחינת צה"ל המטרה היא להוביל את החיילים בחינם לבסיס והנסיעה ברכבת "היא אמצעי ולא המטרה".

באופן כללי, הדגיש תא"ל וולף,  "אנחנו יכולים להיות מרוצים מאופן ההתנהלות ביום הראשון. "המהלך הזה לא נולד ביום בהיר אחד. ההבדל במשך הנסיעה באוטובוס למול הרכבת אינו גדול ובחלק מהמקרים הנסיעה באוטובוס הייתה קצרה יותר".

באשר לטענה כי ישנם חיילים שנענשו משום שאיחרו להגיע לבסיס, הדגיש תא"ל וולף: "הנחיית סגן הרמטכ"ל הופצה ובוצעה, היא ברורה למפקדים. מהאינפורצמיה שיש לי, אחנו לא מכירים אף חייל שנכנס לכלא בגין איחור בהיסע אלטרנטיבי לרכבת. יותר מזה, העברנו שאילתה לקצין המשטרה הצבאית הראשי וקיבלנו תשובה: אף אחד לא נכנס לכלא או קיבל ריתוק בגין הנושא הזה". מנגד, "אנחנו זיהינו שביחידות מסוימות ההדרכה המקדימה לקראת יום ראשון לא הייתה במיטבה".

נושא אחר שעלה לדיון היה התלונות שקיבלה ח"כ מירי רגב מחיילים שסיפרו לה, כי בבסיס שלהם נתקבלה החלטה לא לספק מזון בחדר האוכל בימי ראשון. "חיילים נאלצים להגיע לבסיס עם סנדוויץ'. חייל רעב זה הגבול שלנו". תא"ל וולף הגיב לטענות, כי לא התקבלה בצה"ל כל החלטה לשנות את המצב הקיים.

סוגייה נוספת שביקשה ח"כ רגב לברר מול רשויות הצבא היא תלונות שהגיעו אליה מלוחמים מחטיבת "כפיר" על כוונות בצבא לקצר את אורכה של חופשת השחרור מארבע שבועות לשבועיים. ח"כ רגב טענה, כי "לא ניתן לקבל החלטה בנושא תוך כדי המשחק". ראש מחלקת פרט בצה"ל, אלוף משנה אייל קרוליצקי, טען כי "אורכה של חופשת השחרור היה מאז ומעולם שבועיים, כאשר בפועל בחלק מהמקרים אפשרנו לחיילים שלא הצליחו לממש את החופשות שלהם לקבל חופשה ארוכה יותר".

1 Comment

  1. זאדק
    24 בינואר 2012 @ 16:29

    יש אנשים שצריכים לדבר ומדברים.
    ישנם כאלו שצריכם לדבר ולא מדברים.
    יש שלא צרכים לדבר ולא מדברים.
    יש שלא צריכים לדבר ומדברים, אבל הם מודעים לעובדה שהם לא צריכים לדבר ופועלים בניגוד אליה.
    יש כאלו שלא צריכים לדבר ומדברים, והם אפילו לא יודעים שכדאי להם לסתום את הפה.
    יש את מירי רגב.
    מירי – לא משנה מה את רוצה להגיד, זה לא מעניין אותנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן