Skip to content

סין בהלם: יותר מ-13 אלף פגרי חזירים צפים בנהר בשנחאי

מקור התופעה טרם הוברר. משערים שמדובר באיכרים שנפטרו מבעלי חיים שמתו במגפה. הנהר המזוהם מספק 22 אחוז מתצרוכת השתייה של שנחאי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נהר הוואנגפו. זיהום בקנה מידה עצום (מקור: ויקימדיה).

סין היא מדינה גדולה ועתיקת יומין שעברה כבר לא מעט טלטלות לאורך ההיסטוריה. אבל עם התופעה הזו הסינים קצת מתקשים להתמודד. יותר מ-13 אלף פגרי חזירים נצפו כשהם צפים במורד הנהר הוואנגפו, החוצה את הגדולה בערי סין, שנחאי.

הסינים עדיין לא מבינים מהו מקור אלפי הפגרים הללו. עד כה נימשו מההאנגפו 9,460 פגרים. סוכנות הידיעות הסינית הרשמית שינחואה דיווחה כי בנוסף לפגרים שנימשו עד כה מהנהר נספרו לאחרונה 3,601 פגרים נוספים שצפו בו. הנהר מספק 22 אחוזים מתצרוכת מי השתייה של שנחאי.

כמו כל שערוריה בהיקף עצום שכזה, הצדדים המעורבים בה מטילים את האשמה זה בזה. בשנחאי מפנים אצבע מאשימה כלפי האיכרים מג'יאקסיאנג שבפרובינציית ז'זיאנג הסמוכה, וטוענים כי הם משליכים לנהר את החזירים, שככל הנראה סובלים ממגיפה קשה הקוטלת רבים מהם ללא רחם. ממשלת ג'יאקסיאנג, מצידה, הודיעה כי האזור שבאחריותה אינו המקור היחיד לפגרים. בהודעתה נמסר כי עד כה נמצא רק איכר אחד שנחשב כאחראי להטלת פגרים לנהר. שנחאי טוענת כי כבר הספיקה לקיים בדיקה במחוז סונג'יאנג שבדרום ערב המדינה, המקום שבו זוהתה התופה לראשונה. אלא שהבדיקה העלתה כי האיכרים במחוז זה אינם אחראים לתופעה. 

השערורייה הזו מציפה פעם נוספת את הצרות שיש לסינים עם תקינות המזון. בשר חזיר נחשב כפופולארי ביותר למאכל בסין. בדגימות שנלקחו מחזירים מתים נמצא וירוס הגורם למחלות הפוגעות בחזירים אך אינן משפיעות על בני אדם. יו קאנגז'ן, הווטרינר הראשי של משרד החקלאות הלאומי בסין, אמר כי מקור התופעה ב"כמה משקים כפריים שאינם עומדים בדרישות החוק, מקיימים הרגלים שליליים וסובלים ממחסור בפיקוח נאות ומחוסר יכולת לספק טיפול נאות". את שיעור התמותה הגבוה בקרב החזירים מייחס יו לאביב קר במיוחד השנה, והוא שולל מכל וכל את האפשרות שהחזירים מתו ממגיפה מדבקת.

אלפי פגרי החזירים בנהר ההוואנגפו עוררו שוב את תשומת הלב הבינלאומית לפיקוח הגרוע הקיים בסין על היבול החקלאי ועל משקי החי. בשרם של בעלי חיים המתים ממחלות קשות מועבר לעתים קרובות לתעשיית המזון של המדינה. במקרים אחרים, פשוט נפטרים ממנו באופן הגורם לזיהום ולסיכון בריאותי נוסף, חמור אף יותר. זאת, על אף קיומה של חקיקה האוסרת זאת במפורש. כך, למשל, הודיעו השלטונות בעיר ונלינג שבמחוז ז'ז'יאנג, כי 46 בני אדם נשפטו לתקופות מאסר של עד שש שנים וחצי על חלקם בהכנה ובמכירה בשוק המזון של בשר שמקורו בפגריהם של אלף חזרים שמתו ממגיפה. 

סין התמודדה עם בעייה קשה ביותר של זיהום במזון בשנת 2008, כאשר התברר כי כימיקלים שהוכנסו למוצרי חלב ששווקו לציבור גרמו למותם של שישה תינוקות לפחות ופגעו בגופם של 300 אלף איש. במקרה נוסף, התברר כי רשת המזון המהיר "קנטקי פרייד צ'יקן" רכשה בשר שבו נמצאו כמויות גבוהות מהמותר של אנטיביוטיקה, מספקים סיניים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן